Tijdens de Hunkeler Innovationdays van 14 tot en met 17 februari 2011 in Luzern, Zwitserland, zal Pitney Bowes de White Paper Factory™ oplossing laten zien (hal 2, stand P07), met als eyecatcher de IntelliJet™ 20. Alle klantcorrespondentie wordt op blanco papier en blanco enveloppen geprint. De White Paper Factory™ oplossing verhoogt efficiëntie en vermindert kosten, doordat het gebruik van voorbedrukt papier of enveloppen overbodig word.

Met de high speed continuous full colour printer IntelliJet™ 20, die getoond wordt in samenwerking met Hewlett Packard, kunnen bedrijven hun communicatie met de klant in full colour afdrukken. Het systeem heeft een afdrukbreedte van 52 centimeter en een printsnelheid van maximaal 122 meter per minuut bij alleen zwart printen, en 61 meter bij printen in full colour

In combinatie met de Production Intelligence™ software van Pitney Bowes kan het printen en versturen van documenten geïntegreerd worden in één end-to-end proces. De software voegt ontwerpinformatie en gegevens samen, zodat documenten op blanco papier in één keer afgedrukt kunnen worden. Daardoor is het gebruik van speciaal voorbedrukt briefpapier en enveloppen niet meer nodig, en kunnen verschillende toepassingen tegelijkertijd gebruikt worden tijdens één printactie

Het geprinte materiaal is meteen het eindproduct. Dit vermindert de wachttijd en verhoogt de efficiëntie van het productieproces. Tijdens de Hunkeler Innovationdays wordt dit gedemonstreerd op het MPS couverteersysteem van Pitney Bowes

Tevens zal het Print+ Messenger™ kleuren inkjetsysteem te zien zijn, dat ook is uitgerust met de inkjet-print technologie van HP. Dit systeem is cruciaal voor de voltooiingfase in de White Paper Factory™ oplossing. Het systeem print hoge resolutie kleurenafdrukken op de buitenkant van de envelop op het moment dat deze uit het couverteersysteem komt. Dankzij de nieuwe technologie zijn alleen nog blanco enveloppen nodig. Alle noodzakelijke informatie, zoals marketingaanbiedingen op maat, bedrijfslogo’s, post- en retouradressen en barcodes, kan in full-colour direct op het poststuk geprint worden.

Dankzij de technologie van de White Paper Factory™ oplossing kunnen bedrijven marketingboodschappen in kleur printen, waarbij ze de ongebruikte ruimte gebruiken op documenten en enveloppen. Zo wordt van een poststuk een dynamisch marketinginstrument gemaakt. Bedrijven zijn nu in staat te profiteren van het feit dat post in kleur vaker geopend en gelezen wordt. Dit biedt cross-selling- en up-selling mogelijkheden waardoor extra waarde wordt gecreëerd. Tegelijk wordt er aanzienlijk bespaard vanwege het integreren van output en hogere kortingen bij het versturen van post.

Dankzij de White Paper Factory™ oplossing kunnen bedrijven waardevolle productietijd besparen en een einde maken aan dure opslag van veelal overbodig voorbedrukt papier, enveloppen en promotiefolders. Ook kunnen bijvoorbeeld veranderingen in de huisstijl of het logo ervoor zorgen dat drukwerk niet langer gebruikt kan worden. Het gebruik van uitsluitend blanco papier maakt hier een einde aan.

Marketingmedewerkers streven van oudsher naar gepersonaliseerde communicatie op maat. Postmedewerkers proberen de kosten te drukken, de processen zo efficiënt mogelijk te maken en software, hardware en voorraden te standaardiseren. Met de White Paper Factory™ oplossing worden al deze doelen behaald.

Pitney Bowes biedt bezoekers ook een eerste blik op zijn Production Intelligence™ software, een toonaangevende reeks van geïntegreerde softwareoplossingen. Hiermee wordt het printen en emailen van documenten gecombineerd, wat de controle en efficiëntie van de documentverwerking binnen bedrijven verbetert.

Ronald van Hees, European Marketing Director bij Pitney Bowes: “De White Paper Factory™ oplossing kan bij grote en kleine operaties gebruikt worden, omdat iedereen profiteert van de kostenbesparingen en toegenomen efficiëntie. Een van de grootste voordelen van deze oplossing is dat de verschillende elementen ervan geleidelijk kunnen worden geïntroduceerd, zodat de afdeling klantoperaties niet volledig op de schop hoeft. Het Print+ Messenger™ systeem vormt bijvoorbeeld een uitstekend begin om bij mailings tegen zeer lage kosten de communicatie te verbeteren en toegevoegde waarde te creëren.”

“Dankzij onze samenwerking met HP en de oplossingen die dat heeft opgeleverd, kunnen onze klanten het printen en versturen van kleurendocumenten volledig integreren. Gepersonaliseerde communicatie in kleur biedt toegevoegde waarde, omdat post vaker geopend word en het merk beter herkend word. Dankzij deze technologie kunnen onze klanten hiervan profiteren, terwijl ze kosten besparen op het versturen van post. En dat allemaal dankzij onze toonaangevende intelligente software, iets dat onze klanten inmiddels verwachten van Pitney Bowes.”

Rate this post

Print Friendly