‘s-Hertogenbosch, januari 2011 – Eén van de snelst groeiende segmenten in de grafische markt is die van gepersonaliseerde digitaal geproduceerde consumentenproducten. Denk aan kalenders, canvassen, posters – en vooral aan – fotoalbums.

Voor een gemiddeld grafisch bedrijf is het lastig om voor wat betreft de verkoop en productie van deze applicaties te concurreren met grootwinkelbedrijven. Immers, het opzetten van een professionele webwinkel vraagt om een substantiële investering en een dedicated marketingplan.

Om zijn klanten toch de mogelijkheid te bieden om mee te spelen en te profiteren van deze groeimarkt, heeft Océ een nieuw product ontwikkeld in de vorm van Fabaliz. Fabaliz is een dienst waarop de grafische leverancier zich kan abonneren en die hem een professionele webwinkel in de eigen huisstijl biedt. Tevens krijgt hij de mogelijkheid om in zijn regionale netwerk soortgelijke webwinkels voor verenigingen aan te maken. Die met een deel van de opbrengst hun clubkas kunnen spekken. Via die websites kunnen professionele producten als fotoalbums, canvassen, posters, kalenders door eindgebruikers worden ontworpen en besteld . Fabaliz voorziet naast een professionele productie tevens in betalingsafhandeling (iDeal, creditcard), een helpdesk voor de (bestellende) consument en een goed uitgewerkt marketingconcept dat ertoe bijdraagt dat de webwinkel omzet genereert. Fabaliz is SAAS gebaseerd, zodat geen investeringen in servers en IT nodig is.

Fabaliz heeft reeds een half jaar proefgedraaid bij enkele tientallen grafische ondernemingen. Met succes. De feedback van de deelnemende partijen is positief, zowel voor wat betreft het gemak, de opbrengst en zeker ook de lage abonnementskosten.

Fabaliz zal tijdens de Grafische Vakbeurs Gorinchem officieel worden gelanceerd op de gezamenlijke stand van Canon en Océ. Meer bijzonderheden omtrent dit innovatieve initiatief vindt men op www.fabaliz.com


Rate this post

Print Friendly