Hoofddorp – 19 januari 2011 – OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) brengt OpenText StreamServe Persuasion™ versie vijf op de markt die organisaties helpt hun klantcommunicatie te versterken door op een consistente, overtuigende en gepersonaliseerde wijze met klanten te communiceren. Persuasion is de eerste grote productrelease van StreamServe nadat het in oktober 2010 werd overgenomen door OpenText en vormt een belangrijke aanvulling op de OpenText ECM Suite.

Of het nu gaat om communicatie met klanten en leveranciers, het faciliteren van betalingen en inkomsten, documenten houden zakelijke transacties in beweging en houden de organisatie gezond. Persuasion helpt om de effectiviteit van documentgebaseerde communicatie te verbeteren en verhoogt de betrokkenheid van klanten door bedrijven de mogelijkheid te bieden om marketingboodschappen toe te voegen gericht op specifieke klantgroepen.

Persuasion is gekoppeld met de bestaande bedrijfssystemen – die niet of nauwelijks hoeven te worden aangepast – en voegt uitgebreide mogelijkheden toe voor ontwerp, presentatie en interactie met massaal geproduceerde, gepersonaliseerde documenten. De oplossing biedt duidelijke tools voor zakelijke gebruikers zoals ontwerpers, marketeers, medewerkers klantenservice en proceseigenaren, om op effectieve wijze documenten te creëren en te gebruiken die voor hen waardevol zijn.

Ter ondersteuning van het beheer van klantcommunicatie stelt Persuasion business managers in staat om snel en direct content te creëren zoals marketingberichten, -campagnes en cross/upsell aanbiedingen. Daarnaast geeft Persuasion hen controle over hoe en wanneer deze content automatisch wordt opgenomen in correspondentie en contactmomenten met de klant.

In documentintensieve zakelijke processen, zoals logistiek en distributie, ondervangt Persuasion bijna alle kostbare en foutgevoelige handmatige processen. Door de papierstroom te automatiseren via elektronische controlemomenten, helpt Persuasion de kosten te verlagen, het tempo te verhogen en de juistheid van documenten aanzienlijk te verbeteren. Met als gevolg: betere relaties met klanten, partners en leveranciers.

“Met behulp van ons groeiende portfolio aan technologieën biedt OpenText klanten nieuwe manieren om de betrokkenheid van en interactie met klanten te vergroten”, aldus James Latham, Chief Marketing Officer bij OpenText. “Deze technologieën omvatten social media, web experience management, mobiele toepassingen en nu ook de oplossing voor klantcommunicatie Persuasion – de eerste oplossing van StreamServe die wordt toegevoegd aan de OpenText ECM Suite.

Verbeterde klantcommunicatie

Met weinig tot geen veranderingen in bestaande processen transformeert Persuasion informatie vanuit bedrijfssystemen in krachtige, kosteneffectieve interne en externe zakelijke communicatie.

  • Zeer complete, vertrouwde ontwerpomgeving maakt snelle ontwikkeling en implementatie van klantcorrespondentie templates mogelijk;
  • Dankzij intuïtieve webgebaseerde tools kunnen medewerkers eenvoudig nieuwe documenten creëren of bestaande documenten wijzigen;
  • De zogeheten ‘ready-reference repository’ biedt callcenter medewerkers een centrale database met kopieën van documenten die de klant heeft ontvangen en stelt hen in staat om snel, opnieuw iets toe te sturen;
  • De snelle en hoogvolume productie genereert automatisch documenten in het gewenste formaat van de ontvanger met als resultaat een kosteneffectieve en efficiënte distributie;
  • Uitgebreide managementtools bewaken en controleren operationele- en productieprocessen.


Efficiënte documentverwerking

Persuasion biedt belangrijke verbeteringen voor documentgestuurde processen, als aanvulling op OpenText’s bestaande transactionele content management (TCM) oplossing. In tijdgevoelige workflows, bijvoorbeeld binnen de logistiek en distributie, voorkomt Persuasion handmatige stappen die veel geld kosten, vertraging veroorzaken en fouten opleveren waardoor de klanttevredenheid vermindert en de kosten onnodig oplopen. Het bewaart documenten elektronisch die via verschillende subprocessen en -bronnen tot stand zijn gekomen en geeft elke set documenten vrij zodra de taken zijn voltooid. Bij het klaarmaken van verzendingen in de transportsector is het eindresultaat het vrijwel automatisch genereren van alle noodzakelijke documenten, zoals orderbevestigingen en pakbonnen.

“Bedrijven zijn op zoek naar manieren om automatisch correspondentie met klanten te kunnen genereren en tevens de kwaliteit, consistentie en deadlines van hun klantcommunicatie te verbeteren”, zegt Melissa Webster, program vice president bij IDC. “Deze oplossingen dienen nauw te integreren met zowel het bedrijfsbrede content management systeem als de bedrijfsbrede applicaties van de klant. Aangezien StreamServe en OpenText beide belangrijke partners van SAP zijn, past dit nieuwe aanbod uitstekend binnen de OpenText ECM Suite.”

Rate this post

Print Friendly