Pioneer, het premium kantoorpapiermerk van de groep Portucel Soporcel, viert zijn achtjarig bestaan met nieuwe verpakkingen. Hiermee beoogt het merk een dynamischer en moderner imago te bewerkstelligen.

Zonder de vrouwelijke figuur los te laten, die het merk een menselijk tintje geeft en het dichter bij de reële, beoogde elementen van de doelgroepen brengt, versterkt deze verfrissing het concept en de positie van het merk: dynamiek, elegantie, professionalisme en succes – attributen waarmee de vrouwelijke consumenten die Pioneer kiezen, zich identificeren.

De renovatie van het merk Pioneer, dat in 2003 door de groep Portucel Soporcel is gelanceerd, staat symbool voor het werk dat in de afgelopen twee jaar is geleverd. Hierbij waren niet alleen in branding en packaging gespecialiseerde bureaus betrokken, maar ook zijn er in verschillende Europese landen diverse marktstudies onder vrouwelijke eindverbruikers gehouden.

De verschillende producten van het Pioneer assortiment krijgen nu een onderscheidende naam en image, waardoor ze sneller worden herkend en de consument beter wordt geïnformeerd over de toepassingen van elk product. Alle zes producten van het assortiment worden in een nieuw jasje gestoken, waarbij de afbeelding duidelijk op de productnaam is afgestemd: Special Inspiration (80 g), Perfect Inspiration (90 g), Distinct Inspiration (100 g), Outstanding Inspiration (110 g), Exclusive Inspiration (160 g, in 2005 op de markt gebracht) e Shi Zen (80 g met 30 % gerecycleerde vezels).

De nieuwe verpakkingen verwijzen duidelijker naar het partnerschap met LAÇO, een vereniging in de strijd tegen borstkanker, wat de vrouwelijke consumenten na aan het hart ligt. Dit partnerschap staat symbool voor de positie van Pioneer op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid en helpt de band met de omringende gemeenschappen te verstevigen. Dit is een beslissende factor voor de ontwikkeling van de Groep en haar gedifferentieerde en innovatieve merken.

Met een geografische distributie in meer dan veertig landen geniet Pioneer een uitstekende reputatie en biedt uitmuntende resultaten qua performance en printkwaliteit.

Het brede assortiment van Pioneer biedt producten met een FSC – Forest Stewardship Council certificaat. FSC is een wereldwijd erkend certificeringssysteem voor bosbeheer, dat instaat voor het duurzaam beheer van bossen en voor hun behoud voor de huidige en toekomstige generaties.

Over de groep Portucel Soporcel

De groep Portucel Soporcel is een van de sterkste vertegenwoordigers van Portugal in de wereld.

De nieuwe papierfabriek van de Groep, die in augustus 2009 in gebruik is genomen, is van groot belang voor de Portugese economie en geeft de Groep een leidinggevende positie op de Europese markt voor de productie van ongestreken, fijn print- en schrijfpapier (UWF). Ook Portugal bekleedt hierdoor een toppositie op de Europese ranglijst van productielanden van dit soort papier.

De Groep beschikt momenteel over een productiecapaciteit van 1,6 miljoen ton papier en 1,4 miljoen ton pulp (waarvan 1,1 miljoen wordt gebruikt in het papierfabricageproces) en produceert 1,84 TWh elektriciteit. De Groep heeft een jaarlijkse omzet van meer dan 1,3 miljard euro.

Het bedrijf heeft met succes een strategie gevolgd van innovatie en ontwikkeling van eigen merken, die vandaag de dag 60 % van de verkoop van verwerkte producten verzorgen. Speciale aandacht gaat hierbij uit naar het merk Navigator, wereldleider op het gebied van Premium kantoorpapier.

De Groep exporteert naar meer dan 100 landen over vijf continenten, met name naar Europa en de Verenigde Staten.

Bosbeheer vormt een strategisch aspect voor de Groep. Het merendeel van het door de Groep beheerde bosbestand van ruim 120 000 hectare is gecertificeerd door de internationaal erkende systemen FSC en PEFC.

Als leidende Portugese producent van uit biomassa, een hernieuwbare energiebron, opgewekte “groene energie”, neemt de Groep eveneens een vooraanstaande positie in de energiesector in.

Rate this post

Print Friendly