Amersfoort, 15 december 2010 – Aplaza, het open transactieplatform voor de financiële dienstverlening, de Documenten en Berichtenservice (DBS) voor het digitaal verzenden van documenten en berichten. Documenten zoals polisdocumenten, polisvoorwaarden, brieven, nota’s en pensioenoverzichten worden samen met prolongatieberichten en mutatieberichten bij de aangesloten verzekeraars/aanbieders opgehaald en automatisch bij de juiste polis in de administratie verwerkt. Deze werkwijze bespaart zowel verzekeraars als intermediair tijd en geld en is een forse kwaliteitswinst in alle schakels in de keten.

Documenten en Berichten Service (DBS) is bij uitstek geschikt voor verzekeraars/aanbieders die kiezen voor het digitaal verzenden van documenten. Voogd en Voogd maakt als eerste gebruik van de dienst. Het digitaal verzenden van documenten betekent dat bij verzekeraars en intermediairs printstraten, poststromen en het handmatig scannen van documenten niet meer nodig zijn. DBS is gebaseerd op het door het SIVI ontwikkelde GRS standaard (GIM Resultaten Service).

Het intermediair is enthousiast over het nieuwe dienstaanbod van Aplaza. Ed Moons, directeur/eigenaar van assurantiekantoor Futurum: “Al enkele maanden draait bij ons de dienst DBS op proef. Hiermee is sprake van totale ketenintegratie. De kwaliteit van de administratie neemt toe en we merken het nu al in de kosten.” Dave Krommenhoek, directeur/eigenaar van Koos Alberts verzekeringen: “Met ons kantoor hebben we meegedaan aan de pilot van Aplaza. Het ontvangen van documenten en bericht. Het is enorm handig dat het systeem direct wordt gevuld met de juiste zaken. Dit verbetert onze administratie en zorgt ervoor dat we ons nog meer kunnen focussen op de klant.”

Aplaza is een open transactieplatform voor de financiële dienstverlening. In 2010 heeft Aplaza een succesvolle start gemaakt met het digitaal afhandelen van transacties voor het intermediair. Inmiddels realiseren honderden intermediairs, duizenden online transacties via Aplaza. Dit levert per transactie tot 20 minuten tijdwinst en verbetert de kwaliteit van de administratie. Komend jaar zal zowel het aantal intermediairs als het dienstaanbod van verzekeraars sterk stijgen.

Rate this post

Print Friendly