Breukelen, 9 december 2010 – Greetz is de beste aanbieder van online wenskaarten. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Xerox naar de kwaliteit van online bestelde, ‘echte’ wenskaarten. 27 procent van respondenten wees Greetz aan als beste aanbieder. Greetz wordt op de voet gevolgd door Hallmark (19 procent) en TNT Post (14 procent). Opvallend is dat alle drie de aanbieders hun wenskaarten produceren met behulp van Xerox technologie. TNS Nipo onderzocht onder 734 Nederlandse vrouwen welke aspecten de verzenders en ontvangers van online bestelde wenskaarten belangrijk vinden en waar een aanbieder van deze wenskaarten minimaal aan moet voldoen. Greetz scoorde zeer hoog op aspecten als duidelijkheid en eenvoud, de omvang van het assortiment en het wow-effect bij ontvangst van de kaart.


Uit het onderzoek blijkt bovendien dat vrouwen in het bestelproces graag een goed voorbeeld op hun scherm willen zien. Voor de ontvanger is de kwaliteit van de kaart belangrijk. De afdrukkwaliteit, de kleur en de glans zijn bepalend voor de kwaliteitservaring. Bij een kaart voorzien van eigen foto zijn de scherpte, de kleur en het contrast belangrijk. Simen Schimmel directeur van Greetz licht toe: “Juist deze aspecten zijn voor ons zeer belangrijk. Xerox helpt ons dit met de juiste technologie te realiseren. Dit onderzoek laat zien dat de samenwerking met Xerox zeer succesvol is.”


“Greetz zocht naar mogelijkheden om haar online aanbod kwalitatief flink omhoog te schroeven om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie”, legt Marcel Martens, Directeur Production Systems bij Xerox Nederland uit. “Onze ervaring leert dat de organisaties die willen groeien, ook in economisch mindere tijden blijven innoveren. Wij helpen bedrijven dan ook bij het zoeken naar innovatieve oplossingen die daadwerkelijk bijdragen aan een verbetering van het bedrijfsresultaat. Greetz heeft haar online aanbod aanzienlijk uitgebreid en de kwaliteit van het eindproduct sterk weten te verbeteren.”

Vakjury

Greetz is ook als beste getest in een onderzoek van consumentenprogramma Kassa naar online kaartaanbieders. Deze kaarten werden beoordeeld door een professionele vakjury. Volgens de jury doet Greetz waar het om gaat: mooie kaarten maken. “De stappen worden duidelijk met pictogrammen aangegeven. De kaart en envelop ogen chique en de afdruk en de kaart zijn mooi afgewerkt”, aldus de tv-uitzending van 4 december jl.

Rate this post

Print Friendly