Nieuwegein, 10 december 2010 – Elke maand ontvangen de meeste mensen op een vaste dag in de maand een loonstrook van hun werkgever. Hoeveel papier en kosten zouden er bespaard kunnen worden door de loonstroken op een andere manier aan te bieden? En hoe kan een organisatie voorkomen dat stakingen en slechte weersomstandigheden invloed hebben op de ontvangst van de loonstrook? NorthgateArinso, wereldwijd aanbieder van HR-diensten en -systemen heeft hiervoor de oplossing en biedt elke organisatie in Nederland, ook niet-klanten, sinds kort de mogelijkheid tot digitale loonstroken.

Via een speciaal ingerichte, beveiligde portal is er toegang tot de digitale loonstroken. Medewerkers hebben zo de mogelijkheid om hun loonstroken via internet te bekijken, te printen en in PDF-formaat op te slaan. De loonstroken hoeven hierdoor niet meer op papier verwerkt te worden, de organisatie heeft geen portokosten meer en het is sneller en gemakkelijker.

Wanneer een organisatie bijvoorbeeld 1.000 werknemers in dienst heeft, is zij op dit moment voor het versturen van de loonstroken al meer dan €5.000 per jaar kwijt. Per 1 januari is dit door de verhoging van de portokosten zelfs meer dan €5500. Er is hierbij alleen nog maar gekeken naar de portokosten, wanneer daar ook de arbeidsuren, papier- en printkosten bij worden opgeteld, dan kan een organisatie dus flink besparen door te kiezen voor digitale loonstroken.

“Door de loonstroken niet te printen en vervolgens te versturen, maar op een beveiligd portaal aan medewerkers aan te bieden, kunnen zij waar en wanneer zij willen hun loonstrook raadplegen”, zegt Wim Valstar, Commercieel Directeur van NorthgateArinso Nederland. “Voor organisaties is dit niet alleen efficiënter, maar het levert ook besparingen op; voor het milieu en financieel gezien.”

Rate this post

Print Friendly