Wageningen/Hoofddorp – 22 november 2010 – OpenText Corporation (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC) heeft tijdens Content World, het jaarlijkse wereldwijde OpenText klantenevenement, de GlobalStar 2010 Transaction Award uitgereikt aan Menzis. Uit de finalisten werd Menzis gekozen tot winnaar binnen de categorie Transaction. Binnen deze categorie vallen klanten die OpenText ECM Suite inzetten om meer efficiëntie te behalen, papieren processen te automatiseren en kosten per transactie te verlagen. Menzis gebruikt de OpenText Transactional Content Processing oplossing (TCP) ter ondersteuning van meerdere business oplossingen, waaronder twee complexe case management processen.

Op dit moment zijn er ongeveer 700 gebruikers: medewerkers van de afdelingen Klantservice (call center medewerkers), Zorgmanagement (werknemers die claims afhandelen) en Overeenkomstenbeheer. Dat aantal zal in de nabije toekomst flink oplopen want Menzis implementeert binnenkort een nieuwe backoffice applicatie: Oracle Health Insurance (OHI). Dit systeem staat eveneens in verbinding met TCP zodat elke medewerker met toegang tot OHI ook gebruik kan maken van TCP.

De Menzis-oplossingen in TCP zijn toegankelijk voor gebruikers vanuit de verschillende kantoren door heel Nederland. Een deel van de binnenkomende documenten van verzekerden wordt in TCP opgeslagen. Daardoor kan de klant bij direct klantcontact met het call center, nog beter worden geïnformeerd. Alle documentoutput die wordt gegenereerd door Oracle HI zal worden geregistreerd in TCP. Dit zijn ongeveer 35.000 documenten per dag gedurende zeven dagen per week. Maandelijks wordt dus een totaal van meer dan een miljoen documenten toegankelijk gemaakt voor Menzis-eindgebruikers, die dankzij de TCP-oplossing van OpenText, vanuit de verschillende locaties kunnen blijven werken. Daarnaast worden ook contracten van zorgaanbieders opgeslagen in TCP. De afhandelingstijd van het contractproces is door het gebruik van TCP aanmerkelijk verkort.

De Document Management afdeling wil zich met haar dienstverlening richten op alle cliënten, zorgaanbieders en zelfs de overheid door het digitaliseren en presenteren van alle klantcontacten; zowel inkomend als uitgaand, per telefoon, per post of via internet. Hierdoor draagt de afdeling in belangrijke mate bij aan het realiseren van een van de belangrijkste doelen van Menzis: hoge klanttevredenheid.

“Klanten en collega’s reageerden al zeer enthousiast op ons digitaliseringproject, omdat we met deze succesvolle implementatie van OpenText TCP verzekerden en zorgverleners veel sneller en beter kunnen helpen”, aldus Margreet Schans, Manager Logistiek bij Menzis. “We hebben daar als afdeling Logistiek samen met onze ketenpartners de afgelopen periode hard aan gewerkt. Deze prijs is voor ons daarom een waardevolle erkenning en een aanmoediging om verder te bouwen aan Document Management toepassingen binnen Menzis”

Ingrid Bosman, Country Manager Benelux van OpenText, feliciteert Menzis van harte met het winnen van de GlobalStar Transaction Award. “Menzis onderscheidt zich binnen de sector door zich te richten op het digitaliseren en opslaan van alle output documenten. Dit is een slimme manier van het beheren van alle communicatie die wordt verzonden. De afdeling Klantservice kan hierdoor veel meer proactief handelen omdat alle documenten beschikbaar zijn voor analyse en evaluatie. Bovendien kan Menzis kosten besparen op archief- en kantoorruimte en tijd dankzij een slimmere inrichting van de bedrijfsprocessen.”

Rate this post

Print Friendly