Breukelen, 16 november 2010 – De grote opmars van digitaal drukwerk zorgt voor nieuwe uitdagingen voor grafimediabedrijven en huisdrukkerijen. Hun opdrachtgevers zijn de afgelopen jaren steeds meer gewend geraakt aan het fenomeen Printing On Demand en zij verwachten daardoor ook steeds kortere of zelfs ultra-korte levertijden. Als gevolg hiervan is de continue beschikbaarheid van printapparatuur (uptime) ook een steeds grotere rol gaan spelen.

Om voor haar klanten de uptime van hun hoog volume printsystemen te optimaliseren, introduceert Xerox Nederland de ‘iGen helpdesk’. Deze helpdesk is in eerste instantie opgezet voor gebruikers van hoog volume iGen3 en iGen4 digitale kleurenpersen, maar zal op termijn ook worden uitgebreid voor hoog volume Colour Press 800/1000 en Nuvera gebruikers. Doelstelling van deze iGen helpdesk is om meer dan 25 procent van het aantal storingsmeldingen op afstand op te lossen.


Activiteiten van de iGen helpdesk zijn:

· Afhandelen van telefonisch aangemelde problemen

· Voorkomen van onnodige servicebezoeken en dus voorkomen van onnodige stilstand

· Verkorten van reparatietijden

· Proactief monitoren van de beschikbaarheid van hoog volume printsystemen

· Waar nodig proactief inschakelen van extra specialisten


De iGen helpdesk zal op roulatiebasis worden bemand door gespecialiseerde Xerox technici. Zij zijn op basis van hun kennis en ervaring in staat om een groot deel van de telefonisch aangemelde technische problemen op afstand op te lossen met behulp van diverse remote tools en uitgebreide digitale diagnose- en helpsystemen. De iGen helpdesk completeert de al bestaande Xerox Service Op Maat diensten voor gebruikers van hoog volume productiesystemen.

Rate this post

Print Friendly