TNT Post. 11 november 2010.  De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) presenteerde dinsdag de uitkomsten van een onderzoek naar de kwaliteit van bezorging door de vier grote postbedrijven. TNT Post scoort op alle onderzochte tijdkaders het beste.

De kwaliteitsmeting is in opdracht van VGP uitgevoerd door Team Vier, bureau voor markt- en opinieonderzoek. Centraal stond het meten van de overkomstduur en overkomstzekerheid van geadresseerde poststukken tot 100 gram die door de brievenbus passen. Postbedrijven geven aan hoe lang het kan duren voordat een poststuk aankomt en binnen welk tijdskader het poststuk aankomt. In de VGP-meting is gekeken of zowel de overkomstduur als de overkomstzekerheid met de praktijk strookten.

De metingen zijn uitgevoerd vanaf week 41 tot en met 5 november 2010. In totaal zijn 45.000 poststukken verstuurd, verdeeld over negen servicekaders van de vier postbedrijven.

De behaalde cijfers zijn in percentages uitgedrukt als volgt:

Postbedrijf Tijdigheid%

  • TNT Post 24-uur:  95,9%
  • TNT Post 48-uur:  98,6%
  • TNT Post 72-uur / BASIC:  99,2%
  • TNT Post BMO:  92,6%
  • Sandd dinsdag:  91,9%
  • Sandd vrijdag:  92,5%
  • DHL / Selektmail dinsdag: 87,2%
  • DHL /Selektmail vrijdag 93,4%
  • Netwerk VSP donderdag /vrijdag: 92,8%

Trots op de cijfers

Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post: “Vanwege de reorganisaties ligt alles wat we doen onder een vergrootglas. Maar deze cijfers bevestigen wat wij al wisten: dat we het heel goed doen. We zijn heel trots op deze cijfers. Het is een compliment aan iedereen in ons bedrijf.”

Over VGP

De VGP is de belangenvereniging voor grote verzenders van geadresseerde post op de Nederlandse postmarkt. Grote bedrijven en instanties waaronder Achmea, de Belastingdienst, KPN, ING, AMB-AMRO en de Nederlandse Staatsloterij zijn lid van de VGP.


Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo’n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in het eerste halfjaar van 2010 bedroeg 2.060 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Rate this post

Print Friendly