Breukelen, 12 november 2010 – Met de aanschaf van een Xerox iGen4 digitale kleurenpers in combinatie met XMPie software, heeft het St. Antonius Ziekenhuis als eerste ziekenhuis in Nederland gekozen voor een totaaloplossing in Direct Marketing. Het ziekenhuis kiest hierbij voor een crossmediale, gepersonaliseerde aanpak. Door de iGen4 te combineren met FreeFlow Webservices kan het St. Antonius Ziekenhuis nu geheel zelfstandig haar relaties persoonlijk benaderen, zowel via het web als via geprinte mailingen.

Wenny Braam, afdelingshoofd Repro en Servicedesk bij het St. Antonius Ziekenhuis, licht de keuze verder toe: “De tendens in de printmarkt verschuift steeds meer van print naar crossmediale oplossingen. Wij zijn van mening dat juist de combinatie van print ondersteund door een digitaal middel, het meest doeltreffend werkt in de benadering van je doelgroep. Bovendien bevordert de software de efficiency van het interne proces. Denk bijvoorbeeld aan digitale inschrijvingen via het internet en aan databeheer voor naw-gegevens. Het St. Antonius Ziekenhuis kan met de volledige oplossing bijvoorbeeld haar jaarlijkse patiënttevredenheidsonderzoeken doeltreffend en efficiënt inzetten. Ook kan de informatieverschaffing aan de 6000 medewerkers nu heel gericht worden ingezet.”

Het aantal afdrukken van het St. Antonius Ziekenhuis is sinds de samenwerking met Xerox in 2000 gegroeid van 12.000 afdrukken in kleur en 840.000 afdrukken in zwart-wit naar 2,2 miljoen in kleur en 4,8 miljoen zwart-wit. Daarmee is de repro van het St. Antonius Ziekenhuis uitgegroeid van een eenvoudige kopieerafdeling tot een professionele printshop. Omdat het St. Antonius zowel haar interne klanten (medewerkers) als externe doelgroepen (patiënten en specialisten) graag persoonlijk aanspreekt, is gekozen voor een uitgebreide DM-oplossing met personaliseringsmogelijkheden. De iGen4 en de software bieden legio mogelijkheden om dat te doen.

Rate this post

Print Friendly