Capelle a/d IJssel, 1 november 2010 – Een onafhankelijke vakjury heeft Miele uitgeroepen tot winnaar van de StreamServe Award 2010. De prijs is gericht op het meest innovatieve project op het gebied van customer contact management (CCM). Miele heeft de prijs gewonnen dankzij een intelligent systeem voor multichannel klantcommunicatie op basis van verkoopfacturen.

Met de StreamServe Award worden organisaties beloond voor het inzetten van een documentoplossing, waarmee zij aanzienlijke businessvoordelen hebben weten te behalen. De genomineerden bestonden dit jaar uit rundveeverbeteraar CRV, een internationale logistiek dienstverlener en Miele. Een onafhankelijke jury heeft de drie cases beoordeeld op de mate van innovatie en de uiteindelijk behaalde business-voordelen.

Facturen in elk formaat

Miele zet Enterprise Document Presentment (EDP) al geruime tijd in voor het opmaken van de papieren en te printen factuurdocumenten. Onlangs heeft de witgoedspecialist echter nieuwe StreamServe-modules geïmplementeerd voor het verspreiden van de facturen via andere distributiekanalen, zoals SMS, e-mail met pdf, e-mail met XML en UBL. Dankzij deze extra mogelijkheden is Miele in staat om de klant te laten kiezen hoe zij facturen willen ontvangen.

Direct inzicht

De klanten van Miele kunnen op zeer snelle en eenvoudige wijze hun facturen inzien. Zij hoeven hiervoor niet in te loggen met wachtwoorden, maar kunnen direct een bijlage openen. Indien er vragen zijn over de factuur, kunnen klanten via een e-mail een reactie terugsturen naar Miele. Doordat de factuur is gepersonaliseerd, kan Miele de mail grotendeels automatisch verwerken. Volgens de jury heeft de witgoedspecialist met deze oplossing een hoge mate van klantvriendelijkheid weten te bereiken, waardoor zij Miele hebben beloond met de StreamServe Award 2010.

Authentificatie

Om spookfacturen te voorkomen, heeft Miele er ook voor gekozen om een elektronische handtekening (via TrustWeaver) toe te voegen aan zijn facturen. Reden hiervoor is dat de authenticiteit en integriteit van facturen hiermee is gewaarborgd en spookfacturen kunnen worden uitgesloten. Tot slot kunnen ontvangers van facturen aangeven of zij geïnteresseerd zijn in aanbiedingen die met de factuur kunnen worden meegezonden.

De oplossing is geïmplementeerd door StreamServe-partner Lucom. Inmiddels maakt de helft van het klantenbestand van Miele Nederland gebruik van digitale facturering.

Rate this post

Print Friendly