’s-Hertogenbosch, 21 oktober 2010 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en document managementoplossingen, gaat het nieuwe print- en documentpark van zorginstelling Steinmetz de Compaan inrichten. Ricoh heeft daarnaast de opdracht gekregen om de personeelsdossiers van de zorginstelling te digitaliseren en toegankelijk te maken door middel van het digitale systeem Easy Archief. Het streven is om deze projecten begin 2011 af te ronden

Steinmetz de Compaan is een instelling voor mensen met een verstandelijk en/of lichamelijke beperking en ouderen die wonen en werken op 193 locaties in de provincie Zuid Holland. Door de recente fusie die de organisatie begin 2010 heeft doorgemaakt, werd de mogelijkheid om een gezamenlijk print- en documentpark op te zetten realiseerbaar. De nieuwe multifunctionals van Ricoh maken het mogelijk om een uniforme manier van scannen en opslaan te introduceren. Hierdoor zijn documenten zoals personeelsdossiers makkelijker op te zoeken en te bewerken. Om alvast een goed begin te maken met dit nieuwe document managementproces, zal Ricoh de bestaande archieven scannen en opslaan als digitale bestanden in Easy Software, Ricoh’s document managementsysteem voor digitale archivering en workflow management.

Ook de human resourcemanagers van Steinmetz de Compaan zullen na implementatie de voordelen van het nieuwe document managementsysteem ervaren. De HR-managers kunnen op elke pc binnen de organisatie inloggen, werken met hun eigen applicaties en krijgen zo direct toegang tot de digitale personeelsdossiers. Zo is het doorvoeren van mutaties in dossiers veel eenvoudiger, waardoor forse tijdbesparingen op de werkprocessen van HR-managers gemaakt worden.

Paul Nanninga, sales directeur van Ricoh: “Steinmetz de Compaan is een bijzondere organisatie die het belangrijk vindt om zaken te doen met bedrijven die MVO hoog in het vaandel hebben staan. Cliënten van Steinmetz de Compaan worden zoveel mogelijk aangemoedigd om te participeren in verschillende activiteiten die aangeboden worden in de bakkerij, de theaterwerkplaats, het bedrijfsrestaurant en verschillende winkels. We willen hier graag een bijdrage aan leveren, vandaar dat we ook onderzoeken welke MVO-initiatieven we samen in de toekomst kunnen opzetten.”

“Met de nieuwe copiers en document managementoplossingen hebben we beter inzicht in de werkprocessen en maken we onze organisatie nog flexibeler en beter bestuurbaar,” zegt Hans Waardenburg, lid van de Raad van bestuur van Steinmetz de Compaan. “Niet alleen dankzij deze nieuwe manier van documentbeheer, maar ook door het nieuwe, zesjarige samenwerkingscontract met Ricoh realiseren we een grote kostenbesparing. Zo kunnen we nog meer investeren in goede zorg voor onze cliënten.”

Rate this post

Print Friendly