Workshop Co-creatie: Van idee naar winstgevende grafische dienstverlening

Datum : Vrijdag 26 november 2010, Landgoed de Horst, Driebergen

Tijd : 9.00-17.00

Op vrijdag 26 november 2010 wordt op Landgoed de Horst te Driebergen de nieuwe workshop Co-creatie gehouden. Samenwerken met opdrachtgevers is voor grafische bedrijven een kans om nieuwe winstgevende producten en diensten te ontwikkelen. Co-creatie zorgt voor klantenbinding en vermindert de prijsconcurrentie. In veel grafimedia bedrijven zijn (latente) ideeën aanwezig voor aanvullende producten of diensten, waarbij nieuwe technieken een rol spelen. In deze workshop leren deelnemers om een visie, naast de drukke dagelijkse werkzaamheden, stap voor stap uit te werken naar een business model dat aantrekkelijk is voor grafisch bedrijf en opdrachtgever.

Aan de hand van een fictieve case van Molen Printing bespreken we een aantal praktische instrumenten: Stage Gate model, Blue Ocean Strategie, Business Modellering en Total Cost of Ownership. Deelnemers oefenen samen in het omzetten van ideeën naar een praktische toepassing.

Programma

• 9.00 uur ontvangst

• Stappenplan van idee naar winstgevend product, met het Stage Gate model

• Kiezen van klanten en toegevoegde waarde: Blue Ocean Strategie

• Casestudie: Strategie voor Molen Printing en voor een opdrachtgever

• pauze en lunch

• Casestudie: Toepassing van het business model van Osterwalder

• Casestudie: Total Cost of Ownership en de business case voor Molen Printing

• 17.00 uur afsluiting

Inleiders

Drs. Richard van Hoorn en Ir. Albert Noppen, beiden met ruime ervaring in het ontwikkelen van grafische bedrijven samen met opdrachtgevers.

Doelgroep

Directeuren, bedrijfsleiders, accountmanagers en commerciële projectleiders die een aantal praktische instrumenten in hun bagage willen hebben voor het omzetten van ideeën in winstgevende grafische dienstverlening en producten.

Wat zijn de kosten?

€ 475, -, per deelnemer (excl. 19% BTW). Inclusief lunch, cursusmateriaal en CD met Excel templates en toegepaste instrumenten.

Aanmelden?

Per email: info@richardvanhoorn.nl onder vermelding van bedrijf en naam van de deelnemer(s).

Resultaat

Na het volgen van deze interactieve workshop beschikken deelnemers over inzichten en instrumenten om samen met opdrachtgevers nieuwe producten en diensten te ontwikkelen.

Er worden per workshop maximaal 20 deelnemers toegelaten. Ongeveer anderhalve week vóór aanvang van de workshop ontvangt u van ons een bevestiging, de routebeschrijving en factuur.

Rate this post

Print Friendly