PARIJS, 18 oktober 2010 – Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, heeft op de Canon EXPO 2010 in Parijs een nieuwe reeks producten en concept-imaging-technologieën gelanceerd die gestalte geven aan de toekomst van imaging voor consumenten, professionals, bedrijven en de medische sector.

In het verlengde van een traditie van voortdurende innovatie en als illustratie van haar ambitie om toonaangevende producten te ontwikkelen, demonstreert Canon nieuwe hoogwaardige imaging-technologieën: van het vastleggen van beelden tot interactieve mixed reality en digitale röntgenfotografie. De onderneming geeft daarnaast uitdrukking aan haar doelstelling de dienstverlening te optimaliseren om klanten nog meer toegevoegde waarde te bieden. Zo introduceert Canon het nieuwe bedrijfsonderdeel Consultancy Services, waarmee zij de markt voor bedrijfsinformatie- en mediamanagement betreedt.

Imaging innovatie

Op de Canon EXPO 2010 in Parijs lanceerde Canon de volgende innovaties:

• In de zone ‘New Perspective of Imaging’ biedt Canon’s nieuwste imaging technologie bezoekers inzicht in de kracht van het beeld op een manier zoals zij die niet eerder zagen, onder meer door het onzichtbare zichtbaar te maken.

• Multi-purpose camera: een compacte en lichtgewicht camera die zowel video als digitale foto’s vastlegt met een extreem hoge resolutie van 4K. De camera is geschikt voor professioneel gebruik en bevat een CMOS-sensor, een innovatie die het mogelijk maakt videobeelden vast te leggen met snelheden die hoger zijn dan 60 frames per seconde.

• Interactieve mixed reality – door echte en virtuele werelden in real-time te combineren, ontstaat een bijzondere visuele ervaring. Gebruikers ‘zien’ beelden niet alleen in een visuele ruimte, maar kunnen deze ook controleren en creëren. Canon’s Mixed Reality conceptsysteem maakt gebruik van een head-mounted display (een speciale display-bril) met ingebouwde camera’s en een computer die videobeelden uit echte en virtuele realiteiten laat samensmelten.

• Medical imaging: een volledig nieuwe reeks imaging-innovaties – van Canon’s eerste volledig geïntegreerde digitale röntgensysteem met laag stralingsniveau tot optische systemen waarmee artsen het netvlies in 3D kunnen weergeven om gemakkelijker en nauwkeuriger tot een diagnose te komen.

“Op Canon EXPO 2010 zijn bezoekers dit jaar getuige van een demonstratie van onze visie op de wijze waarop gebruikers imaging-technologie integreren in hun persoonlijke en professionele leven,” vertelt Ryoichi Bamba, President en CEO van Canon Europe, Midden-Oosten en Afrika. “Imaging-innovatie vormt de kern van Canon’s bedrijfsstrategie. Op de beurs geven wij inhoud aan onze visie op de rol van imaging vandaag en in toekomst en tonen wij wat de kracht van beeld is”.

Canon’s strategie tot 2015

Fujio Mitarai, bestuursvoorzitter en CEO van Canon Inc., schetste tijdens Canon EXPO 2010 de contouren van Canon’s strategie in de komende vijf jaar. Deze strategie bouwt voort op Canon’s bestaande strategie gericht op globalisering en diversificatie.

Canon en Océ

In maart 2010 werd Canon de grootste aandeelhouder van Océ, één van ’s werelds toonaangevende leveranciers van producten en services voor documentmanagement en printsystemen in de professionele markt. Tijdens Canon EXPO 2010 presenteren Canon en Océ voor de eerste keer samen hun producten en systemen als onderdeel van het meest veelomvattende portfolio van productie- en grootformaat printsystemen voor de grafische markt. De integratieplanning van beide bedrijven is in volle gang. Zo zijn de eerste stappen gezet voor het bundelen van Canon’s en Océ’s productprogramma’s in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Océ zet via haar kanalen al Canon-apparatuur in de markt. Canon begint aan het eind van 2010 met de verkoop van de eerste Océ-producten.

Consultancy Services

Als onderdeel van een verbreding van de dienstverlening aan klanten introduceert Canon het nieuwe bedrijfsonderdeel Consultancy Services. Hierin werkt Canon samen met Accenture en betreedt zij de Europese groeimarkt voor bedrijfsinformatie- en mediamanagement. Een markt die een waarde van 9,6 miljard dollar per jaar vertegenwoordigt.

Binnen Consultancy Services worden de expertise en kennis van Canon op het gebied van informatie- en imaging solutions gebundeld met de toonaangevende zakelijke consulting services van Accenture. De organisatie richt zich nu met name op grote ondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Finland en Oostenrijk. In 2011 wordt het blikveld verbreed naar zes andere landen.

Over Canon EXPO 2010

Canon EXPO 2010 is een internationale tentoonstelling die één keer per vijf jaar wordt gehouden, dit jaar in de Grande Halle de la Villette in Parijs. Op een oppervlakte van bijna 8.000 m² wordt een uiteenlopend aanbod van nieuwe innovatieve producten voor thuis en op kantoor gedemonstreerd. Bezoekers krijgen inzicht in hoe deze innovaties invloed hebben op allerlei nieuwe zakelijke gebieden voor imaging-producten, variërend van nieuwe toepassingen voor de consumentenmarkt, de markt voor kantoorsystemen, printproductie en broadcast tot communicatie, medische systemen en oplossingen voor databeveiliging.

Canon EXPO 2010 brengt het adagium ‘We Speak Image’ in zijn ultieme vorm tot uitdrukking en presenteert Canon’s visie op het gebied van imaging solutions die gebruikers stimuleren hun passie voor de kracht van beeld tot uitdrukking te brengen.


Rate this post

Print Friendly