‘s Hertogenbosch/ Londen, 30 september 2010 – Ricoh Europe, marktleider in IT & Document Solutions, managed document services en production printing kondigt aan dat het door Gartner is benoemd als leider in het Magic Quadrant voor managed print services (MPS) en printers op internationaal niveau. Volgens het Quadrant stijgt Ricoh’s Managed Document Services (MDS) uit boven MPS dankzij de benadering van outservicing. Het bedrijf biedt een reeks op maat te maken services die de afdruk- en documentprocessen stroomlijnt. Ricoh’s benadering van outservicing ten opzichte MDS stelt klanten in staat om een bepaalde methodologie van veranderingsmanagement toe te passen. Deze is ontworpen om dure gebruikerspraktijken te identificeren en permanent te wijzigen. Hierdoor vergaren klanten duurzame kostenbesparingen, een duurzame informatie-infrastructuur en flexibelere bedrijfsprocessen.

Gartner: “Leiders op het gebied van Managed Print Services bieden hun dienst aan een brede reeks van klanten aan, inclusief de grootste en meest geografisch uiteenlopende bedrijven. Zij moeten daarom dus wel over een internationale reikwijdte bezitten. Leiders moeten laten zien dat zij niet alleen de vakkundigheid hebben om MPS van tegenwoordig te kunnen leveren, maar zij moeten ook over het begrip, initiatief en de middelen beschikken voor MPS van de toekomst. Een teken van een typische leider is ook dat zij de volledige reikwijdte van MPS benut door een groot scala aan waardevolle diensten aan te bieden.”

Jim Potter, Executive Vice President van Operations bij Ricoh Europe: “Nationale en internationale organisaties hebben al vele jaren veel baat bij Ricoh’s document services. Wij hebben onlangs ons aanbod flink verbeterd, zodat we meer op de behoeften van het kantoor van de toekomst kunnen inspelen. Naast onze besparing van 30% op het huidige documentproces, gaan we tegenwoordig verder dan Managed Print Services om verzekerd te zijn van voortdurende verbeteringen in productiviteit, beheer en efficiëntie. We zijn zeer blij dat Gartner ons heeft erkend als leider in de markt van Managed Print Services.”

Ricoh’s strategie, middelen en processen op het gebied van veranderingsmanagement stellen het bedrijf in staat om meer te leren over de bedrijven van hun klanten, waarna zij vervolgens een oplossing ontwerpen die gericht is op hun meest belangrijke bezit: de werknemers. De leden van de Ricoh MDS-teams passen de veranderingsmanagement-methodologie van Prosci toe. Prosci is de meest toonaangevende aanbieder van veranderingsmanagementstools en standaard rapporten. Zij werken met meer dan 2000 bedrijven uit 65 verschillende landen samen in onderzoeksprojecten op het gebied van veranderingsmanagement. Prosci’s ADKAR -model wordt wereldwijd gebruikt.

Het Magic Quadrant

Het Magic Quadrant is auteursrechtelijk beschermd sinds 2010 door Gartner, Inc. Het Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een markt in en voor een specifieke tijdsperiode. Het geeft Gartners analyse weer van hoe bepaalde verkopers aankijken tegen de criteria van deze specifieke markt, zoals deze zijn opgesteld door Gartner. Gartner beaamt geen enkele verkoper, product of dienst die wordt afgebeeld in het Magic Quadrant. Het adviseert technologiegebruikers ook niet om alleen de verkopers die in het leiderskwadrant staan te selecteren. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoeksrichtlijn en is niet bedoeld als een specifieke aanleiding voor actie. Gartner ontkent alle garanties met betrekking tot dit onderzoek, nadrukkelijk of geïmpliceerd, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Rate this post

Print Friendly