Veenman, Nederlands grootste onafhankelijke leverancier van document management oplossingen en afdruksystemen, heeft het Koninklijk Theater Carré mogen toevoegen aan haar klantenbasis. Partijen hebben elkaar opnieuw gevonden in praktische en krachtige oplossingen op het gebied van kopiëren, printen, scannen en archiveren. Minstens zo belangrijk is dat de twee partijen elkaar ook gevonden hebben in samenwerking op het gebied van marketing en promotie.

Na een tussenpauze van drie jaar is Veenman er in geslaagd om Nederlands bekendste theater wederom als klant aan zich te binden. Het in 1887 opgerichte Koninklijk Theater Carré staat aan de vooravond van haar 125 jarig bestaan. De 350 voorstellingen die er gegeven worden, trekken jaarlijks tussen de 400 duizend en 450 duizend bezoekers. Veenman zal het theaterbedrijf voorzien van Equitrac beheersoftware om kosten te beheersen en scansoftware om het digitaliseren van hardcopy documenten te vergemakkelijken. Het bedrijf zal teven haar afdruksystemen vervangen voor drie nieuwe Veenman multifunctionals voor kleur en zwart/wit afdrukken.

Marketing en direct mail

Bart van Heugten, adjunct-directeur van Koninklijk Theater Carré: “Veenman heeft een goede vertaalslag weten te maken van onze wensen en eisen in concrete en praktische oplossingen. Bovendien zijn ze daar commercieel op de juiste manier ingesprongen. Veenman heeft het concurrentie vergelijk gewonnen op de prijs-kwaliteit verhouding. Ze hebben een gunstige propositie bij ons neergelegd. Doorslaggevend was echter dat zij meer willen dan alleen maar machines neerzetten bij onze organisatie. Zo hebben we als gezamenlijke doelstelling om naast de implementatie van deze oplossing samen te gaan gaan werken op het gebied van marketing en direct mailing. En daar zijn wij heel blij mee.”

Algemeen directeur Eric Annema van Veenman: “Het Koninklijk Theater Carré is zonder enige twijfel het bekendste podium van Nederland. Het product dat Carré aanbiedt, beleving, spreekt een heel groot publiek aan. Wij zien uitstekende mogelijkheden om in onze communicatie met de markt koppelingen te leggen. Onze bedrijven streven allebei op hun eigen gebied continu naar dienstverlening op het allerhoogste hoogste niveau. En hoewel Veenman met haar 90 jarig bestaan natuurlijk een stuk jonger is dan Carré, weten we allebei wat er bij komt kijken om aansluiting te houden bij de markt en daarin te excelleren.”

Moderne bedrijfsvoering

Achter het toneel bevindt zich letterlijk en figuurlijk een professionele backoffice. Theater Carré heeft 83 medewerkers in dienst, maar in totaal werken er in de organisatie zo’n 200 mensen. Ook ‘externen’ maken gebruik van de aanwezige afdrukapparatuur. Van Heugten: “Wij hebben bewust gekozen voor Equitrac om inzichtelijk te krijgen waar precies afdrukken worden gemaakt en door wie, zodat wij de kosten daarvoor kunnen doorbelasten. Er wordt ook door productiebedrijven en anderen regelmatig geprint en ze doen dat natuurlijk ook steeds meer in kleur. Wij willen in onze backoffice op alle fronten professionaliteit uitstralen, een onderdeel hiervan is om goed inzichtelijk te hebben wie wat doet.”

Ook bij Koninklijk Theater Carré wordt de inkomende facturenstroom al sinds enige tijd gescand. Van Heugten: “Met de nieuwe afdruksystemen en scansoftware gaan we een stap erder op het gebied van digitaliseren. In eerste instantie richten wij ons op het postbeheer en zaken als contracten.” Omdat de nieuwe apparatuur deel uitmaakt van de ICT-infrastructuur, heeft intensief overleg plaatsgevonden met het hoofd van de ICT-afdeling van Carré. Accountmanager Edwin Kooijman van Veenman: “Dat waren hele prettige gesprekken, omdat het meteen klikte. Het was al gauw duidelijk dat wij eenzelfde visie delen op technisch gebied, maar ook commercieel.” Kortom, Veenman en Carré hebben elkaar wederom gevonden en vullen zowel hun technische als hun commerciële partnership in op een zeer eigentijdse manier.

Rate this post

Print Friendly