’s-Hertogenbosch, 30 augustus 2010 – Direkt Mail Service Buro plaatste vorige maand in het Limburgse Beek de eerste Ricoh Pro 1107 in Nederland. Kort daarna werd bovendien een Ricoh Pro C900 geïnstalleerd. Met deze capaciteitsuitbreiding verzekert de DM-specialist zich van de noodzakelijke flexibiliteit om opdrachtgevers kwaliteit en snelheid te kunnen blijven garanderen, nu het volume in zwart-wit blijft groeien en kleur in een stroomversnelling komt: “De nieuwe Ricoh Pro 1107 vormt de perfecte aanvulling op onze bestaande productiesystemen van Ricoh. En met de plaatsing van de Ricoh Pro C900 hebben we op het gebied van kleur een belangrijke slag gemaakt.”

Betrouwbaarheid

Direkt Mail Service Buro ontwikkelde zich de afgelopen twintig jaar tot een toonaangevende specialist in direct mail (DM). Het bedrijf bedient met zo’n 35 medewerkers op twee technisch identiek ingerichte locaties (Beek en Helmond) een brede klantenkring van (semi-) overheidsinstellingen, financiële dienstverleners en pensioenfondsen tot uitgeverijen, MKB en detaillisten. Commercieel directeur Jan Starrenburg: “We mikken nadrukkelijk op complexere opdrachten waarbij intelligente oplossingen noodzakelijk zijn. Bij grote, tijdkritische opdrachten loopt de druk soms flink op, want afgesproken deadlines moeten altijd worden gehaald. De kwaliteit en de betrouwbaarheid van de productiesystemen van Ricoh zijn daarbij van doorslaggevend belang.”

Optimale flexibiliteit

Er rollen bij Direkt Mail Service Buro oplages van 1 tot een paar miljoen van de printsystemen. Direkt Mail Service Buro beschikt daartoe al over zes monochrome losblad productiesystemen van Ricoh. Het nog altijd toenemende volume in zwart-wit en kleur maakte een verdere uitbreiding van de capaciteit noodzakelijk, vertelt Starrenburg. Hij heeft bewust gekozen voor een uitbreiding van het machinepark: “We willen altijd flexibel kunnen produceren. Een grote opdracht wordt nu over meerdere machines verdeeld, terwijl we tegelijkertijd alle overige orders gewoon volgens afspraak kunnen produceren.”

Sterk in zwart-wit

Direkt Mail Service Buro heeft al een jarenlange relatie met Ricoh en haar lokale dealer Scando, en zet die met de keuze voor de Ricoh Pro 1107 graag voort: “Ricoh komt er, zeker als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt, als beste uit.” Een belangrijk deel van het printvolume bij Direkt Mail Service Buro is zwart-wit, maar de vraag naar kleur neemt merkbaar toe. Starrenburg verwacht dat het printvolume voorlopig blijft groeien: “Door ons daarbij te blijven concentreren op ‘intelligente orders’ kiezen we voor extra toegevoegde waarde. Want een briefje printen en versturen kan iedereen, maar zodra de opdracht iets complexer wordt moet je het hele productieproces tot in de puntjes beheersen.” Die strategie is succesvol gebleken: “De klantentrouw is hier zeer hoog en dat mag je best bijzonder noemen in deze uiterst competitieve branche.”

Rate this post

Print Friendly