’s-Hertogenbosch, 23 juli 2010, — Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, versterkt haar status als een van de best gemanagede organisaties in Europa met de hoogst haalbare 5 sterren in de “Recognised for Excellence”-ranglijst van de European Foundation for Quality Management (EFQM).

Deze prestatie onderschrijft de uitstekende resultaten die behaald worden met zaken doen op ‘de Ricoh-wijze’, een aanpak die economische, sociale en milieubewuste denkwijzen combineert. Dankzij deze managementfilosofie blinkt Ricoh uit in innovatie, expertise en duurzaamheid, en zijn deze competenties altijd gestroomlijnd met de groeiplannen van het bedrijf.

Van de 30.000 Europese organisaties die het EFQM-model toepassen is Ricoh Europe het grootste bedrijf dat dit erkenningniveau behaalt. De ingediende presentatie van Ricoh had betrekking op alle activiteiten binnen de EMEA-regio. Tijdens het stringente beoordelingsproces waren de onderzoekers circa 200 uur bezig met de beoordeling van de onderbouwing van de presentatie en het interviewen van bijna 100 medewerkers van afdelingen binnen de hele organisatie. Het is uniek dat de erkenning wordt toegekend op deze schaal en toont het consequent hoge prestatieniveau dat Ricoh realiseert binnen het hele bedrijf.

Simon Sasaki, bestuursvoorzitter en CEO van Ricoh Europe: “Ons bedrijf heeft een sterke cultuur met een hechte combinatie van een passie voor het oplossen van klantvraagstukken en innovatieve oplossingen. Deze solide en unieke strategie is gefundeerd op het vervlochten geheel van bedrijfswaarden en een lange staat van dienst op het gebied van klantgedreven innovatie. Dat heeft ertoe geleid dat Ricoh een wereldleider is op het gebied van kantooroplossingen, managed document services en productieprinten.”

Het EFQM Excellence-model is een van de meest gebruikte managementmethodieken in Europa om de vooruitgang in excellentie te meten. Het model maakt het mogelijk te beoordelen hoe effectief een organisatie is in het ontwikkelen en realiseren van haar strategie, gebaseerd op de wensen en verwachtingen van alle belanghebbenden. Het model richt zich vooral op de manier waarop een organisatie deze verschillende belangen in balans brengt om een duurzaam bedrijfsmodel te ontwikkelen en het blijvende succes van de organisatie te waarborgen.

Over EFQM

De European Foundation for Quality Management ontwerpt, beheert en controleert de internationale maatstaf voor kwaliteit in management en bedrijfsprestaties. Vanuit het hoofdkantoor in Brussel stuurt het EFQM een wereldwijd netwerk aan van trainers, consultants en deelnemers binnen lidorganisaties. De EFQM ontwikkelde het EFQM Excellence-model, dat een raamwerk biedt voor het voortreffelijk beheren van de kwaliteit en prestaties van een organisatie. Het grondbeginsel van het EFQM-model is dat de uitmuntende resultaten betrekking moeten hebben op (financiële) prestaties, klanten, medewerkers en de samenleving. Daarbij geeft het model leidraden en controles voor de voortdurende evenwichtsoefening om de belangen van alle belanghebbenden te behartigen. Bovendien zijn deze resultaten volgens het model het gevolg van leiderschap dat het beleid en de strategie stuurt, medewerkers begeleidt, partnerschappen afsluit en middelen en processen beheert. Bezoek voor meer informatie: www.efqm.org

Over EFQM ‘Recognised for Excellence’

De EFQM stelt een ranglijst op van de meest uitmuntende bedrijven in Europa die een aantoonbare en onweerlegbare staat van dienst hebben in het succesvol omzetten van de bedrijfsstrategie in bedrijfsactiviteiten en het consequent verbeteren van de bedrijfsprestaties. Bedrijven die een plaats willen verwerven op deze ranglijst kunnen zich hiervoor kandidaat stellen. Top managers uit de meest vooraanstaande bedrijven en overheidsinstellingen beoordelen en bezoeken de kandidaten en selecteren na een grondige analyse de kleine groep bedrijven die het beste presteren en kennen met een sterrensysteem een positie toe op de ranglijst. Vijf sterren is daarbij het hoogst haalbare niveau. Het EFQM reikt jaarlijks de EFQM Excellence Award uit en bekroont daarmee de best presterende bedrijven en non-profit organisaties.

Over Ricoh Nederland

Ricoh is leverancier van IT & documentoplossingen. Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering, is het bedrijf in slechts twintig jaar uitgegroeid tot wereldwijd marktleider in duurzame documentoplossingen. Met 108.500 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch

Rate this post

Print Friendly