Breukelen, 14 juli 2010 – Uit het recente IDG Global Solutions Wave Series onderzoek* blijkt dat internet de belangrijkste informatiebron is voor IT-beslissers. Een andere studie** laat zien dat beslissers in het MKB behoefte hebben aan een webgebaseerde beoordelingstool die op het gebied van printers en aanverwante diensten een aankoopadvies kan geven die aansluit op hun behoefte. Om tegemoet te komen aan deze vraag kondigt Xerox vandaag de beschikbaarheid aan van de online interactieve keuzegids.

De nieuwe interactieve webtool zorgt ervoor dat kopers snel en eenvoudig de meest geschikte printer of office oplossingen kunnen vinden. Het uiteindelijke advies is gebaseerd op de vijf belangrijkste eisen van de klant, namelijk kostenbesparing, productiviteit, kwaliteit, beheersing en impact op het milieu. Afhankelijk van het belang dat de beslisser hecht aan elk van deze criteria, toont de interactieve keuzegids het meest geschikte Xerox apparaat of service oplossing en de verwachte kostenbesparing over de gehele levensduur van het apparaat in vergelijking met soortgelijke printers. De koper kan vervolgens een keuze maken uit een lijst van Xerox resellers om de gekozen kantoorprinter en aanverwante diensten aan te schaffen.

“Tijd is kostbaar, ook voor minder grote bedrijven. Op het moment dat zij een printer willen aanschaffen willen zij snel en eenvoudig de meest geschikte oplossing vinden, tegen de beste prijs. De interactieve keuzegids speelt in op deze behoefte”, aldus Peter Held van Xerox Nederland.

De interactieve keuzegids wordt ook beschikbaar gesteld aan geselecteerde Xerox-resellers voor gebruik op hun eigen websites, zoals ACES Direct in Nederland. “Klanttevredenheid staat bij ons hoog op de agenda. Met deze tool zijn wij in staat klanten op een nieuwe manier te bedienen, waardoor zij in een kort tijdsbestek en in één oogopslag de juiste keuze voor een printoplossing kunnen maken”, licht Sven van Boxtel van ACES Direct toe. “De interactieve keuzegids is een best-in-class online tool en zal de manier waarop het MKB printers en aanverwante diensten aanschaft volledig veranderen.”

Beschikbaarheid

De interactieve keuzegids is beschikbaar in vier Europese landen (Nederland, Engeland, Frankrijk, en Italië) en is te vinden op www.xerox.nl/keuzegids

*The Media Mix in the Age of Search, IDG Global Solutions Wave Series, Wave 15, conducted in UK, France and Germany.

**Xerox proprietary research conducted by Campbell DeLong Resources Inc.

Rate this post

Print Friendly