Eind juni heeft de Duitse rechter het faillissement uitgesproken van AlphaPicture I-Cleu GMBH. Dit bedrijf, gespecialiseerd in beeldpersonalisatie, bleek na 6 jaar niet meer levensvatbaar. De rechten van het product, ooit uitgevonden door Aichberger & Roenike zijn per heden overgenomen door 4 Personalized Media uit Barendrecht. Dit bedrijf was al geruime tijd de exclusieve vertegenwoordiger van AlphaPicture in de Benelux.

Beeldpersonalisatie, moeilijke naam voor een bekend product. Persoonsnamen worden uitgebeeld op bijvoorbeeld een billboard van Times Square, geschreven op het strand of als metrobord van Parijs. Uitermate geschikt als relatiegeschenk in de vorm van kalenders, posters, mailingacties of andere producten. De techniek is van zeer hoogwaardig niveau en aan de printers of drukmachines zijn ook hoge eisen verbonden. Hiermee zijn de producten te omschrijven als kwaliteitsproducten. Met het binnen halen van de rechten mag 4 Personalized Media zich tot marktleider noemen in deze niche-markt.

4 PM (4 Personalized Media) zal de werkzaamheden van het omgevallen bedrijf onverminderd voortzetten. Mede door haar ruime ervaring en know how op het gebied van gepersonaliseerde media is deze stap een logisch vervolg. Met ingang van 1 Juli 2010 zal 4 Personalized Media B.V. de wereldwijde rechten van dit uniek product vermarkten. Direct onder het label 4PM zullen de bestaande partners wereldwijd gekoppeld worden aan een eigen Personalisatie Portaal.

Dit Personalisatie Portaal is de afgelopen jaren door de programmeurs van 4PM opgebouwd. Een unieke tool om partners te voorzien van de mogelijkheden op het gebied van gepersonaliseerde media, crossmedia, 1 op 1 marketing en beeldpersonalisatie. ‘Een marketing portaal met grote mogelijkheden’ aldus Hans Koenen, directeur van 4 Personalized Media B.V.

‘Door gebruik te maken van dit portaal benut je niet alleen alle mogelijkheden op het gebied van personalisatie, maar gebruik je ook nog eens de voordelen van een enorm verhoogd respons ratio door onze 1 op 1 marketing kennis. Lage drempels, eenvoudige bediening en volledige klantondersteuning, dat is wat de markt nodig heeft’ besluit Hans Koenen zijn enthousiaste verhaal.

Vanzelfsprekend zullen alle media op de hoogte worden gehouden van de nieuwe ontwikkelingen.

Rate this post

Print Friendly