Infotheek ICT Diensten introduceert Infotheek PrintTotaal. Een uniek prijs-per-pagina concept dat zich onderscheidt dankzij de besparing die op kan lopen tot 50%, de flexibiliteit van het contract en het proactief beheer van de print-omgeving.

Infotheek PrintTotaal

Infotheek PrintTotaal is een Managed Print Service-concept. Hierbij is de hardware, remote beheer, printersupplies en het service-contract allemaal inclusief. Sneller dan verwacht is Infotheek PrintTotaal ontwikkeld mede dankzij de inspanning van de nieuwe Business Manager Printing & Imaging van Infotheek, Pieter van Wijk.

Commercieel directeur Infotheek Jordy Kool over Pieter van Wijk: “Infotheek heeft al ruim 18 jaar ervaring met Printing, wij zijn bijvoorbeeld HP Imaging & Printing Gold Partner. Met de komst van Pieter van Wijk kunnen wij onze klanten nog beter voorzien in het bieden van Printing oplossingen, zowel prijs-per-pagina-concepten als het beheer van printing omgevingen.

Infotheek PrintTotaal is een logisch gevolg van de onlangs sterk uitgebreide Printing-divisie van het Leidse bedrijf. Samen met Edwin van Proosdij, Account Manager Printing & Imaging, heeft Pieter van Wijk PrintTotaal al geïntroduceerd bij een geïnteresseerd aantal klanten.

“Om een helder inzicht te krijgen in het huidige printgebruik van de klant, voeren we een nauwkeurige inventarisatie uit.” legt Van Wijk uit, “Dit gaat door middel van speciale software die exact meet wie wat precies print en door interviews die binnen de organisatie worden afgenomen. Op basis van deze inventarisatie brengt Infotheek een advies uit waarin duidelijk wordt hoe print infrastructuur efficiënter benut kan worden. Doel is om bewuster om te gaan met het gebruik én om fors te besparen op de kosten. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat 90% van de bedrijven niet weet wat de printing-kosten zijn, terwijl de printing-kosten gemiddeld tussen de 1 en 5% van de omzet beslaan.”

Besparing tot 50% op Printing

Met Infotheek PrintTotaal heeft de klant de keus uit nieuwe, voorlaatste en refurbished apparatuur. Doordat voorlaatste en refurbished printers goedkoper in aanschaf zijn, is de besparing direct te zien in een lagere prijs per pagina dan normaal het geval is. Hierdoor kan de besparing oplopen tot 50%. Tegelijkertijd geeft Infotheek ook op voorlaatste en refurbished printers dezelfde hoge service dekking als op nieuwe apparatuur.

Flexibel

In tegenstelling tot andere prijs-per-pagina-concepten biedt Infotheek PrintTotaal complete flexibiliteit. Deze flexibiliteit heeft betrekking op de contractduur, contractvorm en de gekozen hardware.

Flexibele contractduur

Een van de bezwaren van prijs-per-pagina-concepten is dat de contractduur vast staat. Met Infotheek PrintTotaal is de contractduur echter flexibel te bepalen. Niet alleen voordat het contract wordt opgemaakt, maar zelfs tijdens de contractperiode. Desgewenst kan deze ingekort of verlengd worden.

Flexibele contractvorm

Prijs-per-pagina-concepten en printbeheercontracten hanteren normaal gesproken ingewikkelde prijscalculaties en afgesproken minimum-aantallen. Met Infotheek PrintTotaal wordt hier vanaf het begin duidelijkheid in geschept. Op basis van de gekozen hardware, het service-contract en het verwachte gebruik wordt een scherpe prijs per pagina berekend. Deze prijs is niet afhankelijk van een minimum aantal pagina’s, zodat de klant nooit betaalt voor hetgeen wat niet gebruikt wordt.

Groeit of krimpt de organisatie, met alle gevolgen van dien, dan is het contract flexibel aan te passen aan de dan ontstane behoeftes.

Flexibele keuze van hardware

Met Infotheek PrintTotaal staat de keuze van hardware vrij. Zo kunnen Single Function Printers en Multi Function Printers binnen één contract opgenomen worden. Ook is het mogelijk om reeds aanwezige printers die naar tevredenheid functioneren op te nemen in het printcontract. Daarnaast is Infotheek niet merkgebonden. Doordat Infotheek over een eigen gecertificeerd repaircenter beschikt, is het in staat om elke printer te onderhouden.

Eenvoudig in beheer

Volgens internationaal IT Adviesbureau IDC gaat gemiddeld 23% van alle IT-helpdeskvragen over Printing. Van Wijk haakt hier op in: “Hier zit dus een ander aspect van kostenbesparing in. Door proactief beheer zijn print-issues verleden tijd en scheelt dit aanzienlijk in de helpdeskcalls. Gebruikers worden pro-actief geïnformeerd over storingen, en hoeven dus niet zelf een helpdesk te bellen. Dankzij de eigen serviceorganisatie van Infotheek wordt gelijktijdig een oplosgroep aangestuurd, bijvoorbeeld een engineer die on-site moet komen. Tevens worden gebruikers omgeleid naar een andere printer zodat zij te allen tijde door kunnen werken. Een besparing van tijd, gedane moeite en dus kosten.”

Rate this post

Print Friendly