In deze eendaagse cursus is de kennis van de workshops uit ons marketingtraject samengevoegd en wordt ingegaan op de vraag hoe bibliotheken, mediatheken en andere documentatiecentra in kunnen spelen op de veranderingen in het huidige informatielandschap en informatiegebruik en leert u een marketingplan te schrijven.

De afgelopen decennia hebben diverse ontwikkelingen elkaar in hoog tempo opgevolgd. Er komt niet alleen steeds meer informatie digitaal beschikbaar, ook het aantal publicaties is in de loop der jaren enorm gestegen. Dit heeft grote gevolgen gehad voor de wijze waarop bezoekers tegenwoordig omgaan met kennis en informatie; er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van internet en digitale media. Hierdoor zal ook de dienstverlening van informatiecentra zich steeds meer moeten verschuiven van fysiek aanbod naar digitale en online diensten en producten. Dit gaat verder dan het publiceren van een digitale catalogus of het plaatsen van de aanwinstenlijst op internet. Hoe stemt u het aanbod van diensten en producten het beste af op de wensen en behoeften van de hedendaagse bezoeker? Wat kunt u doen om te voorkomen dat het aantal bezoekers in uw informatiecentrum afneemt? Hoe kunt u de toenemende concurrentie van digitale media het hoofd bieden?

Rate this post

Print Friendly