BCT, de Nederlandse leverancier van content management en document management systemen, heeft onlangs haar eerste officiële Duitse vestiging geopend. BCT Deutschland GmbH is gevestigd in Aken en wordt geleid door Eva Bischoff. BCT, onder andere bekend van automatiseringssoftware voor facturatie, contractafhandeling en Enterprise Content Management (ECM) is al sinds 2001 actief in Duitsland.

BCT Deutschland GmbH komt voort uit het samenwerkingsverband dat BCT voorheen had met de Duitse distributeur SDD. Uit strategische overwegingen heeft BCT besloten SDD over te nemen. Met de overname en de daaruit voortvloeiende kortere lijnen tussen het Nederlandse hoofdkantoor en de Duitse markt verwacht BCT haar bestaande Duitse partners en daarmee haar klanten nog beter te kunnen bedienen. Bovendien zal BCT Deutschland tot taak krijgen nieuwe segmenten aan te boren en meer partners aan het bedrijf te binden.

Op dit moment rekent BCT enkele grote organisaties zoals Verlagsgruppe Weltbild, Strabag Gotthardtunnel en Thyssen Krupp tot haar klanten. Daarnaast werken veel zogeheten ‘Versorgungswerke’, overkoepelende organisaties die vergaande administratieve diensten leveren voor specifieke beroepsgroepen, met de automatiseringssoftware van BCT. Marc Charlier, manager corporate communications bij BCT, legt uit wat de plannen zijn: “We kiezen in onze benadering van de Duitse markt voor meer focus. Zo zullen we ons nu in eerste instantie vooral concentreren op het vinden van partners in het industriële gebied Nordrhein-Westfalen. Dit zullen we ook hier weer doen door een aantal succesvolle trajecten op te zetten en daarmee aan toekomstige partners het bewijs te leveren dat er een markt is én een oplossing waarmee die markt bediend kan worden.”

BCT is gespecialiseerd in het ontwikkelen en implementeren van innoverende software op het gebied van document en workflow management en digitalisering. Daarnaast biedt BCT een aantal specifieke solutions. “We richten ons voor de Duitse markt met name op Corsa/Invoice, het pakket waarmee facturen elektronisch verwerkt kunnen worden om het inkoopproces beter te beheersen en kosten te besparen. Het voordeel van Corsa/Invoice is dat het pakket eenvoudig te koppelen is aan externe applicaties. Waar nog geen goede koppeling voorhanden is, ontwikkelen we die zelf,” licht Charlier toe.

De huidige Duitse partners en klanten kunnen voortaan nog meer ondersteuning verwachten. Het team van acht medewerkers die bij SDD voornamelijk een distributiefunctie vervulden, zullen nu ingezet worden om brede support te bieden. Hierdoor profiteren alle partijen van het rechtstreekse contact met BCT als leverancier.

Rate this post

Print Friendly