Canon sluit één van de meest succesvolle IPEX-beurzen in haar geschiedenis af. Zo kwamen in acht dagen ruim 300 verkoopcontracten tot stand en stegen de omzetcijfers met bijna 40 procent in vergelijking met IPEX 2006. Canon ging in gesprek met bedrijven uit alle delen van de wereld en realiseerde sales leads uit ruim 100 landen. Hoewel klanten uit het Verenigd Koninkrijk voor een groot deel verantwoordelijk waren voor de hoge omzet, kwam meer dan driekwart voor rekening van andere Europese landen.

Met name de imagePRESS digitale persen van Canon waren uitermate populair. Zo steeg de verkoop van imagePRESS-kleurensystemen met 35 procent ten opzichte van Ipex 2006. Tijdens Ipex 2010 zijn meer dan 100 systemen verkocht, waarbij de verkoop van kleurensystemen goed was voor het grootste deel van de omzet. De grote belangstelling voor Canon imagePRESS werd alleen overtroffen door de grote vraag naar kleuren- en zwart-wit printers in de imageRUNNER ADVANCE-serie voor lichte productie. Dit resulteerde in de verkoop van bijna 180 systemen. Ook was de interesse in het uitgebreide aanbod van geavanceerde professionele printoplossingen zeer groot. Zo maakten klantspecifieke toepassingen zichtbaar hoe de toepassing van hoogwaardige Canon-technologie in combinatie met een unieke partnership-benadering concrete toegevoegde waarde oplevert en bijdraagt aan het succes van de onderneming.

Canon ontving zeer veel bestellingen van Helix Production Workflow versie 2.0. Onder klanten was bovendien veel interesse voor de ontwikkeling van een bedrijfsstrategie op basis van het modulaire Essential Business Builder Program, dat is aangeboden als integraal onderdeel van elke verkochte oplossing. Canon stelt zich hierbij op als een partner die nauw met klanten samenwerkt om nieuwe markten te betreden en zo extra omzet te helpen genereren.

Verschillende toonaangevende partners en klanten van Canon toonden tijdens de beurs hun unieke printtoepassingen. Dit resulteerde in bestellingen van ruim 2.000 gepersonaliseerde verpakkingsdozen van Lego en Milka-chocolade, de laatste overigens geproduceerd door ARS Grafisch uit Nederland. Deze dozen werden op de Canon-stand gepersonaliseerd, geprint en afgewerkt.

“De verwachtingen over IPEX 2010 waren hooggespannen. Ik ben erg blij dat deze verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen. De Canon-stand stond in de belangstelling van bezoekers uit heel Europa”, aldus David Preskett, European Professional Print Director van Canon Europe. “Door de verkoop van meer dan 300 printsystemen voor productie en lichte productie, evenals de verkoop van oplossingen als Helix Production Workflow hebben we tijdens IPEX 2010 uitstekende resultaten geboekt. In mijn nieuwe hoedanigheid als voorzitter van IPEX 2014 ben ik erg blij dat de beurs dit jaar zo’n groot succes was. Ik hoop dat ik over vier jaar een bijdrage mag leveren aan een vergelijkbaar succes.”

Rate this post

Print Friendly