Hoofddorp – 31 mei 2010 –Open Text TM (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC), wereldwijd toonaangevend leverancier in Enterprise Content Management (ECM) software, heeft Open Text Media Management 7 op de markt gebracht. De nieuwe release is een belangrijke upgrade van de digital asset management oplossing, met onder meer een compleet nieuwe gebruikersinterface die het vinden, beheren en toegang tot grote hoeveelheden digitale media assets snel en eenvoudig maakt. Daarnaast is Media Management 7 uitgerust met krachtige proces automatiseringscapaciteiten, die ontwikkeld zijn om organisaties te helpen bij het optimaliseren van media-activiteiten, het verbeteren van zakelijke flexibiliteit en het verhogen van controle over digitale mediacontent.

Media Management 7 van Open Text is een platform dat ontwikkeld is voor het digitale mediatijdperk, waarin de technologische mogelijkheden om digitale media te creëren en te consumeren – bijvoorbeeld op tablets, of mobiele telefoons – veel groter zijn dan het vermogen van organisaties om de betreffende rich media assets te beheren, controleren en efficiënt te distribueren. Met behulp van de nieuwe oplossing is een organisatie in staat om digitale media te produceren, te gebruiken en te publiceren en de bijbehorende processen te automatiseren. Dit verlaagt de kosten en zorgt ervoor dat de media op een meer winstgevende manier gebruikt kunnen worden met verminderde aansprakelijkheid, als gevolg van gebruik of distributie van content dat niet geoorloofd is.

Nu digitale media overal is doorgedrongen, breidt de behoefte aan basis mediamanagement binnen de media- en entertainmentindustrie uit naar meer gerelateerde marktsegmenten, waaronder marketingorganisaties, uitgeverijen, musea en historische archieven, productie en distributie maar ook sectoren die opslag van bewijs uit de media nodig hebben, zoals verzekeringsmaatschappijen, advocatuur en de gezondheidszorg.

Chief Marketing Officer van Open Text, James Latham, en Senior Vice President van Enterprise 2.0 Technologies Scott Bowen bespreken media management applicaties in een ECM News Podcast: http://podcast.opentext.com/public/channel/html/ot-ecm-news/item/12-MM7_podcast_v1.mp3.

Forrester Research merkte deze trend al op in een rapport van 9 oktober 2009 met de titel “Adaptive Brand Management” over de marketing praktijkcase voor media management: “In een volledig flexibele organisatie die op wereldniveau opereert, wordt de noodzaak om waardevolle content te delen en te beschermen groter. Merkstrategen vinden asset managementsystemen van cruciaal belang om goedgekeurde strategieën te produceren voor gebruik in de praktijk, terwijl brand advocates vooral de beschikbaarheid belangrijk vinden van goedgekeurde assets, die meteen gebruikt kunnen worden.”

Om deze uitgebreide rol beter aan te kunnen, beschikt Media Management 7 over een intuïtieve gebruikerservaring die ervoor zorgt dat de digitale mediataken eenvoudig en makkelijk zijn. Deze gebruikerservaring is gecreëerd op basis van samenwerking met de top User Interface (UI) ontwerpers en uitgebreide tests met meerdere gebruikersgroepen en legt de lat hoog voor Enterprise Software design en gebruiksvriendelijkheid.

Open Text zal de gebruikerservaring binnen Media Management 7 nog verder verbeteren door de integratie van de content analytics technologie van het recent overgenomen Nstein Technologies. Met behulp van gepatenteerde technologie creëert de software van Nstein een ‘semantische vingerafdruk’ van content, om zo de intrinsieke waarde te ontsluiten. Daardoor is het beter te vinden, beter zichtbaar, begrijpelijker, beter georganiseerd en klaar voor de analyse.

ECM, WCM en Mobiele Integratie

Om aan de behoeften van wereldwijde organisaties te voldoen, is Media Management 7 geïntegreerd met de Open Text ECM Suite en maakt het gebruik van shared services: de vaste integratielaag voor alle oplossingen binnen de ECM Suite. Dit zorgt ervoor dat mediaontwerpers en uitgevers in de organisatie op een eenvoudige en intuïtieve manier kunnen profiteren van de workflow en lifecycle managementcapaciteiten van de ECM Suite. Een belangrijk voordeel van deze integratie is dat het organisaties toestaat om hun processen aan te passen en verder te ontwikkelen, zonder dat er een database of een codewijziging nodig is. Daarnaast biedt het integratie met de Web Content Management oplossingen van Open Text, waaronder het onlangs aangekondigde Vignette Content Management 8. Gebruikers die met digitale mediawerken, kunnen dat doen vanaf Smartphones middels Open Text Everywhere.

De lat omhoog voor Web 2.0

In een recent onderzoek naar de media management behoeften en technologieën ontdekte Mukul Krishna (Global Director Digital Media bij Frost & Sullivan) bij klanten een sterkte behoefte aan media workflows die geautomatiseerd kunnen worden en makkelijk bewerkbaar blijven. Daarnaast is het van belang dat deze geavanceerde IT-systemen voldoen aan de gebruikersverwachtingen van de moderne beroepsbevolking in een Web 2.0 tijdperk.

“Ik ben verheugd om te zien dat Open Text Media Management 7 is ontwikkeld met deze eisen als hoge prioriteit — de procesautomatiseringsmotor samen met de nieuwe UI zal zeker de interesse hebben van een groot aantal potentiële klanten”, aldus Krishna.

Organisaties die geconfronteerd worden met een explosie aan digitale mediacontent zullen ervaren dat Open Text Media Management 7 hen een aanzienlijk ROI oplevert en bovendien een aantal tastbare zakelijke voordelen biedt, waaronder:

· Geoptimaliseerde media-activiteiten die alle deelnemers bij het samenwerkingsproces betrekken, waarbij wordt gegarandeerd dat de juiste partijen op het juiste moment betrokken zijn en dat mediabestanden snel en betrouwbaar kunnen worden hergebruikt;

· Verhoogde zakelijke flexibiliteit, om zo te profiteren van nieuwe kansen en automatische publicatie- en distributieprocessen;

· Beter overzicht en minder risico van schending van gebruiksbeperkingen, op basis van licentieovereenkomsten of auteursrechten.

Met meer dan een decennium aan ervaring op het gebied van digital asset en mediamanagement, heeft Open Text honderden mediamanagement oplossingen ontwikkeld voor uitgeverijen, media en entertainment bedrijven, publieke instellingen en enterprise marketingorganisaties over de hele wereld. Klanten zijn onder meer Meredith Corporation, Grupo Televisa, Compassion International, SAP en Columbia Sportswear.

Rate this post

Print Friendly