BIRMINGHAM, Verenigd Koninkrijk, 28 mei—King Printing was altijd bij de eersten om baanbrekende technologie in huis te halen, en het bedrijf zet die traditie voort met de voorbereidingen voor de installatie van een nieuwe KODAK PROSPER 1000 Pers in augustus. Bovendien heeft het bedrijf plannen de pers begin 2011 te upgraden naar een KODAK PROSPER 5000XL Pers. Al ruim 32 jaar werkt King Printing in opdracht van boekuitgevers met een full-service aanbod, gaande van prepress tot afwerking.

De PROSPER 1000 Pers maakt gebruik van de KODAK Stream Inkjet Technologie en biedt net als de PROSPER 5000XL Pers, een offset-class beeldkwaliteit die 175 lpi benadert op glanspapier; een offset-class productiviteit van 3600 A4-pagina’s per minuut, wat 38% productiever is dan elke andere digitale pers op de markt; offset-class kosten, die 20% lager liggen dan bij elke andere digitale pers op de markt; en offset-class flexibiliteit om te drukken op ongestreken, gestreken en glanspapier. PROSPER Persen produceren ‘digitaal zonder compromissen’ voor commerciële drukkerijen en uitgeverijen voor toepassingen zoals boeken, direct mailings en catalogi.

“We hebben onze business opgebouwd op basis van compromisloze kwaliteit en klantenfocus”, aldus Adi Chinai, Managing Director, King Printing. “We zijn erg veeleisend voor de apparatuur waarin we investeren en verzekeren ons ervan dat ze beantwoordt aan onze hoge normen en aan de eisen van onze klanten. De PROSPER 1000 Pers is perfect voor onze business en geeft ons de flexibiliteit om eenvoudig te upgraden naar de kleurmogelijkheden van de PROSPER 5000XL Pers.”

King Printing staat ervoor bekend dat het steeds kiest voor de nieuwste technologie. Het bedrijf begon al in 1989 met digitale productiedruk, gevolgd door volautomatische CTP in 1995, voorbereidingsloze bindapparatuur in 2004, full-colour inkjet in 2008 en de PROSPER 1000 Pers in 2010. Daarnaast ontwikkelde King Printing zijn eigen, volledig geïntegreerde digitale front-end, die bij productie weinig of geen manuele interventies vergt.

Het bedrijf zal de PROSPER 1000 Pers en later de PROSPER 5000XL Pers gebruiken om zwart-wit- en kleurenboeken in kleine oplagen met een ongeëvenaarde beeldkwaliteit en productiviteit te produceren. Verder zijn er ook plannen voor het drukken van variabele data en extreem kleine oplagen voor handelscatalogi, schoolboeken en professionele boeken.

“We zien een enorme toename in de vraag naar boeken in kleine oplagen en het PROSPER Pers Platform is ideaal voor dergelijke job”, aldus Kevin Joyce, Worldwide Vice President, Sales and Marketing, Digital Printing Solutions, Kodak. “Met zijn offset-class kwaliteit, productiviteit en kosten geeft het PROSPER Pers Platform uitgevers en drukkers van boeken een opwindend nieuw digitaal businessmodel dat hun efficiëntie en rentabiliteit kan verhogen.”

King Printing maakt gebruik van verscheidene Kodak-producten voor zijn offset- en digitaal drukwerk. Die oplossingen omvatten KODAK Thermal Gold Platen, een KODAK NEXPRESS 2100 Digitale Productiekleurenpers, KODAK DIGIMASTER Systemen, een KODAK MAGNUS Plaatbelichter en KODAK INSITE en PRINERGY Workflowsystemen.

Het in Lowell, Massachusetts gevestigde King Printing profileert zich ook sterk met afwerking en heeft alle noodzakelijke bindservices in huis. De fabriek gebruikt inlegapparaten, boekbandmakers en garenloosbinders van Kolbus, en snijmachines en verzamelhechters van Muller Martini. Alle bindactiviteiten, inclusief mechanisch binden, gebeuren onder één dak.

Meer informatie over de stand van Kodak tijdens Ipex is beschikbaar op www.kodak.com/go/ipex.

KODAK-producten worden ondersteund via KODAK Service and Support. KODAK Service and Support bestaat uit meer dan 3000 professionals in 120 landen. Het is een toonaangevende dienstverlener met meerdere leveranciers. De geïntegreerde diensten omvatten onder meer consulting, installatie, onderhoud en ondersteuning voor commerciële drukkerijen, grafische communicatiebureaus, bedrijven voor documentverwerking en gegevensopslag en de sector van de detailhandel. De professionals van KODAK Service and Support zijn perfect opgeleid om klanten te helpen bij het beheersen van kosten, het optimaliseren van de productiviteit en het beperken van bedrijfsrisico’s.

Rate this post

Print Friendly