BIRMINGHAM, Verenigd Koninkrijk, 18 mei – Tijdens Ipex wordt het nieuwste boek van druksectorexpert en docent Frank Romano, “The Future of Print in the 21st Century” voorgesteld in de Kodak-stand 09-E320. Het boek werd volledig met KODAK Oplossingen geproduceerd, gaande van het nieuwe KODAK PROSPER Persplatform en de KODAK NEXPRESS SE Digitale Productiekleurenpers tot het KODAK VERSAMARK VL Serie Druksysteem, het KODAK DIGIMASTER Digitale Productiesysteem en de nieuwe KODAK TRILLIAN SP Platen, alle aangestuurd door het KODAK PRINERGY Workflowsysteem.

Romano, die ondertussen al ruim 50 jaar meedraait in de druksector en uitgeverswereld, zal te zien zijn tijdens twee speciale sessies in de K-Zone van de Kodak-stand tijdens Ipex. Op dinsdag 18 mei en op donderdag 20 mei, telkens om 16 uur, wordt Romano geïnterviewd door Jo Francis, Asociate Editor van Printweek, om de huidige stand van zaken in de druksector te bespreken. Daarbij bespreekt hij de nieuwe technologieën die de manier veranderen waarop drukwerk wordt ervaren, geproduceerd en gebruikt, en legt hij uit waarom drukwerk volgens hem nog steeds springlevend en belangrijk is.

Ipex-bezoekers kunnen zich inschrijven voor een van Romano’s sessies in de K-Zone. Ze kunnen daarbij de auteur ontmoeten en ontvangen een gesigneerd exemplaar van zijn nieuwe boek. Het boek geeft een interessant historisch overzicht van het drukprocédé, de media en de reclamesector die eruit zijn voorgekomen, en de nieuwe technologieën die alle regels aan het veranderen zijn.

 “De druksector is zo boeiend omdat ze constant verandert”, aldus Romano. “Ze is de voorbije 20 jaar meer veranderd dan de 600 jaar daarvoor. We zijn erg geprivilegieerd dat we in deze sector werken en de huidige digitale metamorfose mogen meemaken.”

KODAK Oplossingen worden gebruikt bij een derde van alle boeken die wereldwijd worden geproduceerd en elke pagina in het nieuwe boek van Romano werd gedrukt met KODAK Technologie. Het boek demonstreert het aanbod van Kodak op het vlak van inkjet-, offset- en tonerdruktechnologieën. Zo kunnen de lezers de technologieën naast elkaar leggen en vaststellen dat het hele productaanbod van Kodak de vergelijking met offset kan doorstaan.

“De druksector maakt momenteel een belangrijke evolutie door, maar blijft gericht op productie van drukwerk dat mensen onderricht, informeert, overtuigt, raakt en entertaint”, aldus Chris Payne, Director and Vice President, Business to Business Marketing, Kodak. “Het is een eer om met Frank te mogen samenwerken en het assortiment van krachtige KODAK Oplossingen te kunnen gebruiken om zijn boek te produceren voor de bezoekers van Ipex.”

Frank Romano is uitgever van de internationale publicatie Pocket Pal, de auteur van duizenden artikels en 46 boeken, waaronder de tienduizend termen tellende Encyclopedia of Graphic Communications (samen met Richard Romano), een standaardwerk in de sector. Hij ligt aan de basis van acht publicaties en geeft talloze lezingen in de hele sector. Hij schreef zijn eerste rapport over on-demand digitaal drukwerk in 1980 en organiseerde de eerste conferentie over het onderwerp in 1985. Zijn uitspraken haalden al de New York Times, Wall Street Journal, Times of London, USA Today, BusinessWeek, Forbes en vele andere kranten en publicaties, maar ook de televisie en radio. Hij is Professor Emeritus van de School of Print Media, Rochester Institute of Technology.

Rate this post

Print Friendly