Hexspoor Support Center organiseert nieuwe reeks gratis seminars voor uitgevers en non-profit organisaties

“Meer resultaat met een succesvolle webshop!”

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org meldde onlangs dat er in 2009 voor 6,4 miljard euro aan producten en diensten werd omgezet via internet. En ondanks de crisis is de omzet van internetwinkels vorig jaar met 17 procent gegroeid terwijl de detailhandel een daling kende van 5 procent. Het is dan ook niet gek dat veel profit en non-profit organisaties een webshop als alternatief distributiekanaal voor bijvoorbeeld publicaties zien. Door geïnteresseerden 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang te geven tot special interest boeken, museumcatalogi en voorlichtingsmateriaal, groeit het bereik enorm. Maar hoe krijgen de organisaties dit goed voor elkaar?

‘Meer resultaat met een succesvolle webshop!’ is dan ook de titel van een reeks gratis seminars dat Hexspoor Support Center op 15 en 22 juni organiseert voor iedere profit en non-profit organisatie die publicaties uitgeeft. Want mits goed opgezet, vergroot de distributie van gratis en betaalde boeken en brochures via een webwinkel het rendement!

“Webshops kunnen een aantrekkelijk, extra distributiekanaal zijn naast de traditionele verkoopkanalen. De organisatie, uitvoer en administratie zijn echter wel een specialiteit. Maar met de juiste kennis zijn de voordelen van eerder binnen bereik dan gedacht,” zegt Susanne Bolck. “24 uur per dag in contact staan met je doelgroep, een hoger rendement en een snelle levering. Door deze voordelen is een webshop een goede aanvulling op de bestaande kanalen. Misschien zelfs een alternatief. En na die bewustwording is het een kleine stap naar het starten of het maximaliseren van deze online activiteit.”

Van brochures tot e-books

Tijdens het seminar worden de mogelijkheden van internet als distributiekanaal voor verschillende soorten drukwerk toegelicht door experts uit de uitgevers- en de IT-wereld. Spreker Hans Offringa, oprichter van internetuitgeverij Gopher Publishers en destijds adviseur van de oprichters van Amazon.com, deelt zijn ervaringen op het gebied van webshops. Internetmarketeer Lennaert Visser vertelt over de promotie van brochures en boeken via webshops met behulp van search engines, zoals Google, en Social media, zoals Twitter. Maar ook nieuwe middelen zoals e-books passeren de revue. Een uitleg over het logistieke en administratieve proces van webbestellingen en de fysieke distributie completeert het programma.

Data seminars: 15 en 22 juni 2010 van 12:30 tot 16:00

Locaties: Amsterdam en Boxtel

Inschrijven is mogelijk via www.hexspoor.nl/seminar

Rate this post

Print Friendly