Hoofddorp – 3 mei 2010 – Onder het motto: “Capitalize on your content 2.0” kwamen op 21 april jl. ruim 300 ECM-professionals bijeen tijdens het jaarlijkse klantenevenement Content Day Benelux 2010 van Open Text op de High Tech Campus in Eindhoven. Belangrijke focus dit jaar: ‘Het Nieuwe Werken anno 2010’ en de gevolgen hiervan voor de ECM-omgeving van organisaties. Een succesvolle Enterprise 2.0 strategie moet rekening houden met Social Media, mobiele apparaten en merkconsistentie, terwijl tegelijkertijd grote hoeveelheden content in allerlei formats moet worden beheerd.

Naast dat het thema ‘het nieuwe werken anno 2010’ een centrale plaats innam tijdens de Content Day Benelux, kwamen ook de huidige succesvolle samenwerkingen ruimschoots aan bod. Zo gaf Guido van Beuningen, Sales Executive Strategic Solutions bij SAP, een overzicht van de SAP-Open Text oplossingen van nu en van de toekomst, waarbij duidelijk naar voren kwam dat SAP en Open Text hun klanten een diepe integratie kunnen bieden, die voortvloeit uit jarenlange intensieve samenwerking. Verder zijn tijdens de twaalf verschillende breakouts vijf succesvolle klantcases aan bod gekomen, zoals cases van Cargolux Airlines (Delaware Consulting), Akzo Nobel (SAP), Sanoma Magazines BE, NOB (I.R.I.S.), Nuon (Cap Gemini) en Vitens (Logica). Deze klantcases toonden hoe de oplossingen van Open Text in de praktijk op een efficiënte manier gebruikt worden.

Volgens Simon Harrison, Vice President Sales Noord-Europa bij Open Text, zijn bedrijven genoodzaakt manieren te vinden om het beheer van content effectief en veilig te doen, terwijl ook compliance- en privacyeisen in acht moeten worden genomen. “Om deze kloof te overbruggen toont onze product roadmap 2010 een uitgebreide reeks mogelijkheden die allemaal zijn geïntegreerd in de Open Text ECM Suite. Een belangrijk voorbeeld is het recent gelanceerde ‘Open Text Everywhere’, die de volledige Open Text ECM Suite beschikbaar maakt via mobiele apparaten, zoals de BlackBerry® smartphones, die in feite de rol van laptops overnemen.”

Ook Walter Köhler, Vice President Global Services EMEA bij Open Text, signaleert wereldwijd een gestage groei van de hoeveelheden en nieuwe soorten content binnen organisaties. “Maar ook de manier waarop mensen contact hebben met elkaar verandert. Er ontstaan andere manieren van samenwerken via sociale netwerken, waardoor nieuwe soorten Rich Media zoals YouTube filmpjes, Facebook, Blogs en Twitter kritische content worden. Het antwoord van Open Text op deze nieuwe content is om nieuwe oplossingen en technologieën aan te bieden geïntegreerd binnen de ECM-suite.” Köhler benadrukt dat Open Text een belangrijke rol ziet voor haar partners. “Onze partners zijn van cruciaal belang om tot specifieke verticale oplossingen te komen, gericht op de wensen en eisen op ECM-gebied binnen de verschillende marktsegmenten.”

Matthias Tausendpfund, Solutions Consultant bij Open Text, gaat in op het onderscheid tussen Rich en Social Media ten opzichte van traditionele content. “Rich Media is duur om te creëren, lastig te beheren en te distribueren en standaard tools zijn vaak niet toereikend om het te doorzoeken. Zonder beheeroplossing wordt het gegarandeerd een chaos! Dit is de reden dat Open Text binnen de Open Text ECM Suite geïntegreerde oplossingen aanbiedt zoals Media Management, Web Content Management en Web Experience Management.”

Verder kondige Richard Verbeek, Senior Solution Consultant ECM bij Open Text, tijdens zijn breakout de nieuwe oplossing van Open Text aan: Digital Mailroom by Open Text. Deze ‘digitale postkamer’ vervangt het handmatig proces van postdistributie en opslag binnen organisaties. Alle binnenkomende post wordt gedigitaliseerd, waardoor distributie, opslag en terugzoeken van poststukken vele malen efficiënter wordt. “Digital Mailroom by Open Text bespaart organisaties aanzienlijk veel geld en tijd en het is bovendien een ‘groene’ manier van werken”, aldus Richard Verbeek.

Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij Open Text, kijkt terug op een geslaagde dag. “Het aantal bezoekers van Content Day Benelux 2010 van ruim 300 overtrof ruimschoots het bezoekersaantal van vorig jaar. Een groot succes, zeker gezien het feit dat de IJslandse vulkaan roet in het eten dreigde te gooien door het Europese luchtruim grotendeels plat te leggen. Naast inspirerende keynotes en presentaties van klanten en partners hadden bezoekers uitgebreid de gelegenheid om te netwerken met collega’s uit verschillende industrieën.”

De Conferentie werd ondersteund door een aantal officiële Open Text partners, waaronder: Delaware Consulting, Capgemini, I.R.I.S., Logica, Devoteam, OneFox, Siemens, Metastore en SecureComm.

Rate this post

Print Friendly