Inschrijving geopend voor Canon ‘Waag de Sprong’-competitie

AMSTELVEEN, 23 APRIL 2010. Canon Europe, wereldwijd marktleider in digital imaging solutions, heeft vandaag haar ‘Waag de Sprong’ business case competitie opengesteld voor inzendingen. Er worden drie prijzen beschikbaar gesteld voor de beste drie plannen. De prijzen, met een totale waarde van 100.000 euro, worden in oktober uitgereikt op een speciale bijeenkomst tijdens de Canon EXPO in Parijs.

· Eerste prijs – een volledig geconfigureerde Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO digitale kleurenproductieprinter met consultancy op maat via het Canon Essential Business Builder Programma.

· Tweede prijs – een 44 inch Canon imagePROGRAF iPF8300 grootformaat printer inclusief consultancy via het Canon Essential Business Builder Programma.

· Derde prijs – een consultancy op maat pakket via het Canon Essential Business Builder Programma.

Om in aanmerking te komen voor deze prijzen moeten deelnemers een officieel businessplan indienen voor een digitale print onderneming. Uit de eerste 150 geldige inzendingen wordt een shortlist van 20 deelnemers opgesteld die daarna worden gevraagd om een financieel driejarenplan in te dienen. Op basis hiervan worden tien finalisten gekozen die worden geïnterviewd door een panel van onafhankelijke business consultants, waarna de winnaar en de nummers twee en drie worden geselecteerd.

In overeenstemming met Canon’s ‘Waag de Sprong’ thema voor Ipex 2010 heeft deze competitie als doel om grafische bedrijven te inspireren tot het maken van een sprong in een nieuwe richting. Tegelijkertijd wil Canon op deze manier (grafisch) ondernemers helpen bij het opstellen van een allesomvattend businessplan, noodzakelijk voor het verkrijgen van financiering voor nieuwe projecten.

Om tot de shortlist van 20 inzendingen te komen zal de jury de volgende zaken in haar beoordeling meenemen:

· Originaliteit van het idee

· Duidelijkheid en overtuigingskracht van het plan

· Financiële haalbaarheid van het voorstel

· Kwaliteit van marketingonderzoek en marketingstrategie

· Voorgestelde sales-aanpak en kansen

· Daadkracht en ervaring van de teamleden

· Praktische planning- en implementatievaardigheden

· Betrouwbaarheid van het bedrijf en het materiaal

· Bewustzijn van huidige en toekomstige technologische vooruitgang en/of belemmeringen

· In acht name van milieu en duurzaamheid


Iedereen die in aanmerking komt en die mee wil doen met de Canon ‘Waag de Sprong’ competitie, kan dat als volgt doen:

Download op http://www.canon.nl/ipex (onder het kopje “Competitie Waag de Sprong”) het officiële inschrijfformulier. Hier is ook een document te vinden met de competitievoorwaarden en aanwijzingen voor het invullen van het deelnameformulier.

Vul het officiële deelnameformulier in en stuur het via e-mail naar BusinessLeap@canon-europe.com, desgewenst voorzien van aanvullende documentatie die de inzending extra kracht bijzet. Alle inzendingen moeten voor 31 juli 2010 middernacht (CET ) zijn ingezonden.

Ontvangst van de inzendingen wordt per e-mail bevestigd.

De interviews met de tien finalisten vinden plaats tussen 1 augustus en 15 september en de winnaars krijgen voor 30 september bericht.

Vanwege de tijd, moeite en eventuele middelen die zijn gebruikt voor het indienen van een plan, zal Canon elke geschikte inzending die voor de deadline is aangeboden, voorzien van feedback in de vorm van een geschreven commentaar. Deze feedback zal zo snel mogelijk na 31 juli, maar in elk geval voor eind oktober worden verstrekt.

David Preskett, Director of Professional Print van Canon Europe: “Na de recente uitdagingen waarmee onze bedrijfstak te maken kreeg, toont het laatste onderzoek van Canon – Redefinition of the Digital Printer – dat er een vernieuwd gevoel van optimisme leeft onder grafici voor het jaar 2010. Het toont duidelijk aan dat de bedrijven die digitale printtechnologie aan hun dienstenportfolio hebben toegevoegd nu veel beter zijn ingericht om te profiteren van de mogelijkheden en ontwikkelingen in de markt. Bij Canon ligt de focus nadrukkelijk op het helpen van onze klanten en we willen daarom zoveel mogelijk grafisch ondernemers aanmoedigen om een innovatieve aanpak te kiezen en zo hun bedrijf een winstgevende toekomst te bieden. Voor degenen die zich aangesproken voelen door deze aanpak en die hun commerciële dromen werkelijkheid willen laten worden, is deelname aan deze competitie een uitgelezen kans om tegen een laag risico de sprong te wagen. Ik wens alle deelnemers veel succes en ik kijk ernaar uit om de winnaars in oktober te ontmoeten in Parijs.”

Deelnemers die vragen hebben over de competitie kunnen een e-mail sturen naar BusinessLeap@canon-europe.com. De beslissing van de jury is bindend en over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Rate this post

Print Friendly