Capelle a/d IJssel – 21 april 2010 – StreamServe, leverancier van bedrijfscommunicatieoplossingen voor documentefficiëntie en customer experience management, introduceert StreamShare: een online community voor ruim 5.000 wereldwijde klanten en partners. De community biedt tal van tips voor producten en oplossingen, softwaredownloads en best practices van technisch personeel van StreamServe, klanten en partners. StreamShare stimuleert klanten en partners om ideeën uit te wisselen, individuele problemen op te lossen en te leren over nieuwe manieren voor het implementeren van StreamServe-technologie, waarmee documentrijke bedrijfsprocessen kunnen worden gestroomlijnd en de klanttevredenheid kan worden verhoogd.

‘Door een enorme toename van het gebruik van sociale media moeten hedendaagse bedrijven veel effectiever communiceren om de behoeften en zorgen van hun klanten werkelijk te begrijpen,’ aldus Dennis Ladd, president en chief executive officer van StreamServe. ‘Hoewel StreamServe lange tijd heeft gezorgd voor oplossingen voor het verbeteren van klantervaringen door middel van gepersonaliseerde correspondentie, denken wij dat StreamShare de communicatie met onze eigen klanten en partners verder zal versterken. De open omgeving van StreamShare biedt onze klanten een breder interactieniveau met andere klanten en partners, alsmede met ons eigen technisch personeel. Het biedt ons tevens de kans om meer te leren over de behoeften van onze klanten en ze hierbij effectief te ondersteunen.’

Klanten en partners van StreamServe die zich voor StreamShare registreren, krijgen eenvoudig toegang tot StreamServe-productdownloads, documentatie, richtlijnen en nieuws. Door de deelname aan StreamShare kunnen klanten en partners ideeën bijdragen voor het implementeren en gebruiken van StreamServe-oplossingen. Ze kunnen best practices delen en hun kennis van StreamServe-producten uitbreiden.

Een onafhankelijk rapport van Forrester Research geeft aan dat ‘Elk bedrijf dat meer klantgericht wil worden een krachtig “voice of the customer-” (VoC-) programma moet ontwikkelen. Waarom? Omdat er niets gaat boven een continue stroom van feedback vanuit de klanten. Dit inzicht helpt bij het identificeren van problemen, bij het stellen van prioriteiten en zorgt voor minder conflicten tussen interne organisaties. In plaats van te discussiëren over persoonlijke prioriteiten, maken bedrijven met goede VoC-programma’s beslissingen op basis van wat hun doelgroep wil.’ (‘Sixteen Voice of the Customer Recommendations’, Forrester Research, Inc., november 2009).

StreamServe-klanten en -partners wordt aanbevolen zich te registreren en om regelmatig aan StreamShare bij te dragen via http://streamshare.streamserve.com/. Verdere informatie over de registratie en het bijdragen aan StreamShare is ook op de website te vinden. Kijk voor een preview van StreamShare naar de introductievideo op http://www.youtube.com/watch?v=HwsEsm16o9A

Rate this post

Print Friendly