Meerssen, 12 april 2010 – I.R.I.S. (voorheen Morningstar Systems), specialist op het gebied van dossier-, kennis- en relatiemanagement, heeft bij advocatenkantoor CMS Derks Star Busmann het digitaal dicteersysteem van BigHand geïmplementeerd. Medewerkers kunnen direct naar de netwerkinfrastructuur van hun kantoor dicteren en het materiaal vervolgens ter verwerking verzenden naar het secretariaat van één van de CMS vestigingen. De implementatie van BigHand zorgt voor een kwaliteitsslag in de dienstverlening en versneld kunnen handelen in de richting van de klant. Bovendien verlopen nieuwe werkstromen met behulp van BigHand inzichtelijker en eenvoudiger.

CMS Derks Star Busmann is een juridische dienstverlener in Nederland die met 220 advocaten, notarissen en belastingadviseurs op het hoogste niveau werkzaam is voor ondernemingen, instellingen en overheden. Het kantoor adviseert en verleent bijstand bij transacties, financieringen, vastgoedprojecten, commerciële projecten en binnen alle andere juridische specialismen. CMS is eind 2009 door Acquisitions Monthly uitgeroepen tot ‘Mid-Market Legal Advisors of the Year’. BigHand wordt binnen alle vestigingen van CMS Derks Star Busmann ingezet.

Het secretariaat van CMS Derks Star Busmann is onlangs geherstructureerd van een meer één op één situatie tussen advocaat en secretaresse naar een situatie waarin de praktijk wordt ondersteund door personal assistants. Voor de productie, zoals het uitwerken van stukken, is een back office is ingericht. Met deze omslag wordt niet alleen een efficiëntere ondersteuning van de praktijkgroepen bewerkstelligd, het zorgt ook voor kostenbesparingen.

“Digitaal dicteren is een hulpmiddel om werk efficiënter te verdelen onder de secretaresses. Door onze secretaresses flexibeler in te zetten, kunnen zij voor meerdere secties werken”, zegt Marten Kroese, financieel directeur bij CMS Derks Derks Star Busmann. “Voor ons betekent digitaal dicteren dat we de dictaten en documenten elektronisch bij een poel van secretaresses onder kunnen brengen, die er op dat moment tijd voor heeft om dit werk te doen. De workflow en werkdruk is zo eenvoudiger en efficiënter te beheren dan analoog met bandjes.”

Twee praktijkgroepen hebben twee verschillende systemen in productie getest, waarbij BigHand de beste keuze bleek. Kroese: “Eén van de eisen voor het nieuwe systeem was dat het moest passen in onze nieuwe manier van werken qua secretariële ondersteuning. BigHand scoorde zowel op prijs-kwaliteit als op gebruiksgemak voor fee-earners en secretaresses èn ICT-beheer het beste.”

Volgens Kroese was ook de bekendheid met I.R.I.S. een pluspunt. Met name het projectmanagement en de manier waarop de pilot begeleid werd, vond het kantoor erg goed. “We werkten al via I.R.I.S met iManage WorkSite”, aldus Kroese. “We hebben er vertrouwen in dat I.R.I.S. als partner continuïteit kan bieden in de ondersteuning. Het implementatietraject is belangrijk, maar zeker ook de continuïteit die I.R.I.S. ons kan bieden op de langere termijn.”

Dries Ausems, Business Development Manager bij I.R.I.S.: “Ook CMS hebben wij kunnen overtuigen van de stabiliteit, flexibiliteit en geavanceerde mogelijkheden van BigHand. En dat terwijl men ook al een pilot had lopen met een ander enterprise digitaal dicteersysteem. Alle vestigingen van CMS zijn snel overgestapt en profiteren inmiddels van de voordelen van BigHand.”

Rate this post

Print Friendly