Enterprise Software leiders bundelen krachten om marketingafdelingen en mediabedrijven te helpen met het verzamelen, beheren, vinden, gebruiken en verspreiden van alle vormen van ‘rich media’ en het optimaliseren van media management processen

Hoofddorp – 3 maart 2010 – SAP AG (NYSE: SAP) en Open Text TM (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC), wereldwijd toonaangevend leverancier in Enterprise Content Management (ECM) hebben met het toevoegen van Open Text Digital Asset Management (DAM) de derde grote uitbreiding aangekondigd van het reeds succesvolle strategische partnership tussen beide bedrijven. DAM is een belangrijk onderdeel van de Open Text ECM Suite en nu ook onderdeel van de Marketing Resource Management (MRM) en Intellectual Property Management (IPM) functionaliteiten van de SAP ® Customer Relationship Management (SAP CRM) applicatie. Door een nieuwe mondiale overeenkomst zal SAP de DAM-oplossing van Open Text als reseller aanbieden onder de naam SAP® Digital Asset Management Application by Open Text.

SAP heeft als reseller reeds grote successen geboekt met het aanbieden van SAP Document Access, SAP Archiving en SAP Invoice Management by Open Text oplossingen. Daarnaast hebben de organisaties in oktober een uitbreiding van de reseller overeenkomst aangekondigd, die SAP de mogelijkheid biedt ook SAP Extended ECM by Open Text door te verkopen. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat SAP één van de toonaangevende DAM-oplossingen kan aanbieden als onderdeel van een algemene MRM- en IPM-oplossing. De nadruk ligt daarbij op marketingafdelingen binnen bedrijven in diverse branches en op media-industrieën, uitgeverijen, entertainmentbedrijven en omroepen.

DAM maakt geïntegreerde internationale marketing campagnes mogelijk

Door steeds meer gebruik te maken van digitale marketingkanalen, moeten marketeers meer, en ook steeds vaker, geavanceerde digital assets ontwikkelen waarbij een goede samenwerking tussen afdelingen een vereiste is. Dat levert aanzienlijke kosten op en zorgt voor een matig rendement van marketinginvesteringen. Nog steeds kampen veel marketingorganisaties met een gebrek aan gestandaardiseerde processen op het gebied van het creëren van content, de zogenaamde ‘assets’, de publicatie, het onderhoud en de distributie. Deze problemen kunnen leiden tot inefficiënties in de marketing, door verloren of misplaatste assets, of tot het bezit van dubbele of misbruikte assets.

Om deze problemen te voorkomen, maken marketeers gebruik van digital asset management oplossingen, waardoor alle marketing assets en toepassingen gecentraliseerd en wereldwijd toegankelijk zijn. Dit stelt hen in staat om gelijktijdig geïntegreerde campagnes op te leveren die meerdere producten omvatten en inzetbaar zijn voor meerdere regio’s. Zo kunnen een consistente communicatie en branding worden verzekerd. Bovendien gebruiken organisaties deze tools om marketingdashboards te maken die de effectiviteit van programma’s in real-time laten zien.

Wanneer SAP Digital Asset Management in combinatie met de marketingmogelijkheden van SAP CRM wordt gebruikt, biedt het ondersteuning voor het gehele marketingproces; van de planning, het ontwikkelen van content en de uitvoering tot en met het meten van de resultaten. SAP Digital Asset Management biedt uitgebreide functionaliteiten voor het verzamelen, beheren, zoeken, gebruiken en verspreiden van alle soorten content. Te denken valt hierbij aan strategisch brand management, investor relations en de samenwerking tussen partners.

“Veel marketingorganisaties investeren nu het meest in gedigitaliseerde marketingkanalen, waardoor er voor deze organisaties de noodzaak bestaat om op een meer systematische manier hun gedigitaliseerde content te ontwikkelen, te beheren en te distribueren,” aldus Susan Popper, senior vice president Marketing Communications van SAP. Door een krachtige en beproefde DAM-oplossing aan te bieden, gecombineerd met de functionaliteiten op het gebied van marketing van SAP CRM, kunnen we klanten helpen om een flexibele en efficiënte infrastructuur op te zetten. Marketeers zijn genoodzaakt meer te bewerkstelligen met minder middelen en dienen daarnaast succesvol te zijn in de digitale wereld die zich steeds verder ontwikkelt. Daar kan SAP hen bij helpen.

Geïntegreerde DAM zorgt voor concurrentievoordeel voor Media en Entertainment

Voor mediabedrijven zorgt de continue groei van digitale content en de daarbij behorende distributiekanalen voor een groeiende behoefte aan volledig geïntegreerde, gestandaardiseerde media en asset managementoplossingen. De SAP Digital Asset Management applicatie biedt redacteuren en producenten bij mediabedrijven mogelijkheden om rich media content efficiënter te verkrijgen, te transcoderen en conformeren, te distribueren, te hergebruiken, te gelde te maken en te archiveren. Als SAP Digital Asset Management in combinatie wordt gebruikt met de SAP® Intellectual Property Management applicatie, biedt het mediabedrijven een naadloos proces voor het organiseren, samenwerken en beheren van digitale content om zo het gehele productie en het distributieproces te stroomlijnen.

Open Text is een strategische SAP software oplossingspartner voor ECM met meerdere producten die de geïntegreerde SAP-gecertificeerde status hebben. De twee bedrijven werken al ruim 20 jaar samen en hebben daarmee meer dan 3000 SAP-klanten geholpen aan een efficiënter beheer van enterprise content. Open Text is momenteel de enige ECM-leverancier met een aantal ECM-oplossingen die wederverkocht worden door SAP.

“Het is belangrijk om bedrijven te helpen met het toekennen van meerwaarde aan en het uitoefenen van meer invloed op hun bestaande content. Daarnaast kunnen de kosten voor het maken en beheren van nieuwe content aanzienlijk worden verlaagd, “ aldus James Latham, chief marketing officer bij Open Text. “De continue groei van snel veranderende digitale media en online content maakt de DAM-oplossing noodzakelijk. We zijn verheugd te zien dat onze samenwerking met SAP blijft groeien. Deze mogelijkheid om met marketing assets, bedrijfsprocessen te bereiken, aan te bieden en te integreren, zal er verder voor zorgen dat DAM door grote organisaties en mediabedrijven met open armen wordt ontvangen.

Voor meer informatie ga naar: www.opentext.com/dam-for-sap

Rate this post

Print Friendly