Almelo, 2 maart 2010 – Grafinex, aanbieder van specialistische diensten, producten en onafhankelijk advies voor de grafische industrie, heeft voor haar klanten een zeer uitgebreid trainingspakket ontwikkeld. Met dit trainingspakket biedt Grafinex haar klanten de mogelijkheid maximaal rendement te halen uit hun investering in productieprinters om zo een verhoging van de ROI te realiseren. De trainingen van Grafinex gaan verder dan de welbekende machine-instructies. Naast gebruikerstrainingen, colormanagementtrainingen en toepassingen van variabele data, geeft Grafinex ook de zogenaamde Business Development Consulting trainingen. Hierin is het businessplan van het grafimediabedrijf het uitgangspunt en wordt er op strategisch niveau bepaald hoe het grafimediabedrijf met behulp van digitaal printen beter kan aansluiten op de vraag uit de markt.


In tijden van economische onzekerheden zoekt Grafinex continu naar manieren om hun klanten en andere grafimediabedrijven te helpen de verkoop van hun producten te verhogen. Veel grafimediabedrijven hebben de transitie van analoog naar digitaal al doorlopen. Dit vergt echter wel andere manieren van werken, en daar gaat Grafinex bij ondersteunen. “Wij willen meer bieden dan alleen machines”, licht Richard de Boer, Manager Trainingen bij Grafinex toe. “Met deze trainingen kunnen we nu nog meer toegevoegde waarde bieden aan onze klanten. Zij vinden nu zowel het advies, de machines en de trainingen onder één dak.”


Binnenkort gaat Grafinex ook workshops geven. Elke workshop gaat dan over een specifiek onderwerp, zoals bijvoorbeeld colormanagement, waarop elk grafimediabedrijf zich kan inschrijven. Zo kan Grafinex op een laagdrempelige manier haar expertise delen met de grafische industrie. Verwacht wordt dat deze workshops zes keer per jaar worden gegeven.

Rate this post

Print Friendly