AMSTELVEEN, 16 februari 2010 – Tijdens de Grafische Vakbeurs in Hardenberg hebben diverse bedrijven gekozen voor de innovatieve printoplossingen waarmee Canon grafische bedrijven ondersteunt bij het realiseren van winstgevende groei en substantiële kostenbesparingen. Zo waren de grafisch ondernemers zeer enthousiast over de aansprekende praktijkvoorbeelden en demonstraties waarmee Canon aantoont hoe zij ook in een onzekere markt nieuwe omzetkansen kunnen benutten.

Omzetkansen met innovatieve toepassingen

Onder de noemer ‘De Weg naar Winst’ maakte Canon op de Grafische Vakbeurs zichtbaar hoe grafische bedrijven groei kunnen realiseren. “Juist in deze tijden gaan grafisch ondernemers op zoek naar mogelijkheden om zich te onderscheiden in de grafische markt. Canon helpt hen daarbij door samen de juiste koers uit te stippelen op weg naar een winstgevende organisatie”, aldus Martin Trampe, Managing Director van Canon Nederland. Canon presenteerde niet alleen de nieuwste technologieën, maar liet vooral zien hoe grafische bedrijven deze kunnen inzetten om hun klanten aan zich te binden en/of nieuwe markten aan te boren. En met succes! Zo tekende Engel Repro voor een imagePRESS C6000 en de workflow applicatie Digital StoreFront. MultiCopy Utrecht Hoog Catharijne zette haar handtekening voor drie imageRUNNER ADVANCE 9060C systemen. Met deze door BLI bekroonde systemen kunnen grafisch ondernemers grotere oplages snel en flexibel verwerken en een hoogwaardige en consistente kwaliteit waarborgen.

Live in actie

Canon gaf volop ruimte aan de praktijk. Zo konden bezoekers een kijkje nemen in een galerij waar het werk te zien was van verschillende grafische bedrijven die gebruik maken van Canon-apparatuur en applicaties om hun omzet te vergroten. Met name de toepassingen voor het printen van fotoboeken kregen veel bekijks van de bezoekers. Hiermee toont Canon de naadloze integratie van haar fotografie- en printoplossingen.

Een echte publiekstrekker dit jaar was het Think Digital magazine, Canon’s eigen kwartaalblad voor grafici. Iedere bezoeker die al abonnee was van Think Digital of die

zich ter plekke opgaf voor een gratis abonnement werd in een heuse Canon studio op de foto gezet. Vervolgens werd het magazine met de foto voorop ter plekke geproduceerd!

Hiermee demonstreerde Canon meteen een live workflow met DigitalStoreFront (DSF), variabele data en een imagePRESS systeem. Proost en Brand, Canon’s vaste papierleverancier, verzorgde het papier voor de Think Digital magazines en de overige print samples die op de Canon stand werden geprint. Op het hoogwaardige papier kwam de printkwaliteit van Canon’s digitale printers nog beter tot zijn recht.


Bezoekers konden zich ook aanmelden voor één van de praktijkgerichte workshops die Canon aanbood in het kader van haar Essential Business Builder Program. Dit programma is ontwikkeld om ervoor te zorgen dat grafisch ondernemers hun kansen in de printmarkt optimaal benutten en zo hun omzet en winstmarge verhogen. Er wordt gekeken naar de technologische mogelijkheden, maar vooral ook naar commerciële uitdagingen. Door te investeren in oplossingen die de workflow verbeteren, kunnen grafisch ondernemers kostbare tijd besparen.

Rate this post

Print Friendly