Breukelen, 9 februari 2010 – De Brink, DM-specialist, investeert volop in nieuwe Xerox technologie en workflowoplossingen en maakt sinds kort deel uit van het wereldwijde Xerox Premier Partner netwerk. Volgens algemeen directeur Roy in het Veld is er gekeken naar andere leveranciers, maar heeft hij voor Xerox gekozen vanwege de geavanceerde automatiseringsmogelijkheden van de workflow met de Xerox FreeFlow- en XMPie softwareoplossingen. “We willen ons profileren met crossmediale (web)oplossingen. Met de juiste automatisering aan de voorkant voor de variabele data, die we met XMPie kunnen aanbrengen, bereiken we het hoogste rendement voor onze klanten op hun mailings en multimediale campagnes. Met Xerox als leverancier kunnen we onze klanten toegevoegde waarde bieden. Wij zijn geen korte termijn prijsvechters, maar willen juist onze klanten helpen met een goede balans qua prijs, creativiteit en continuïteit.”

De investeringen die De Brink heeft gedaan, behelzen twee iGen4 digitale persen, een Nuvera 144 zwart-wit printer, een 4112 en acht 4260 multifunctionele systemen. Met daarbij de XMPie software, waarmee nu nog gerichtere multimediale campagnes mogelijk zijn en leveren zo een betere respons op voor klanten, zoals TUI, Chocomel, Heinz, Yves Rocher en de Rabo wielerploegen. Dankzij XMPie was De Brink bijvoorbeeld in staat om voor een van haar klanten een mailing met 700 variabelen naar één miljoen adressen te versturen. Eind 2009 heeft De Brink voor diverse gemeenten in de omgeving van Enschede een unieke en opvallende afvalkalender op postcodeniveau gemaakt, waarin ook een groot aantal variabelen verwerkt waren. Daarnaast verzorgt De Brink online kaarten voor www.kaartjeposten.nl en www.geboortepost.nl.

In september 2009 heeft De Brink het bedrijf Handpak/Vaardige Handen overgenomen. Met deze overname is De Brink een van de grotere spelers in Nederland geworden op het gebied van het produceren van Direct Mail en fulfillment dienstverlening. Het voormalige Handpak/Vaardige handen is volledig geïntegreerd in De Brink. Nieuwe loot aan de stam is de divisie Co Packing, welke vooralsnog gevestigd is in het voormalige bedrijfspand van Handpak/Vaardige Handen. Naast Direct Mail en fulfillment mogelijkheden kan De Brink dus voortaan ook het assembleren en afvullen van displays en dergelijke verzorgen.

Op twee locaties in Enschede is ‘One Stop Shopping’ bij De Brink nu mogelijk geworden. Over circa twee en een half jaar zullen beide bedrijven gezamenlijk in een nieuw te bouwen pand bij elkaar komen. Roy in het Veld wil graag een volledig CO2 neutraal gebouw neerzetten en heeft in de aanloop daar naartoe nu al een strategische focus op duurzaamheid.

In het Veld ziet met het Xerox Premier Partner netwerk veel mogelijkheden om partnerships aan te gaan in bijvoorbeeld Duitsland en België. Partners die elkaar helpen en versterken zodat ze elkaar optimaal in de breedte aanvullen.

De Brink is een solide bedrijf met een nuchtere Twentenaar aan het roer die altijd zegt afspraken na te komen en een prettige relatie met zijn klanten nastreeft. Het bedrijf bestaat uit zeventig medewerkers die gezamenlijk de kracht van het bedrijf bepalen. No nonsense, flexibel, innovatief, open en eerlijk, zijn de sleutelwoorden achter inmiddels bijna 25 succesvolle jaren. In het Veld: “We hebben behoorlijk wat ambitie, laat dat duidelijk zijn. We hoeven niet de grootste te zijn maar als een klant belt, wil ik hem een oplossing kunnen bieden. Die hebben we of die bedenken we.”

Rate this post

Print Friendly