AMSTELVEEN, 3 februari 2010 – Canon Nederland heeft Jeroen Kruisweg (41) benoemd tot directeur Professional Print. Hij treedt hiermee in de voetsporen van Robin van Stroe, die de functie van directeur voor het partnerkanaal gaat bekleden binnen Canon Nederland. Kruisweg was in zijn vorige functie bij Canon als directeur Marketing B2B en Corporate Communicatie verantwoordelijk voor zowel de grafische als zakelijke markt. Met zijn benoeming onderstreept Canon haar ambitie nog verder te willen groeien in de markt voor Professional Print.

In de huidige economie zoeken grafische bedrijven naar mogelijkheden om hun prestaties te verbeteren door het stroomlijnen van hun interne processen. Grafische ondernemers gaan op zoek naar nieuwe omzetmogelijkheden om hun klanten aan zich te binden maar ook om nieuwe klantgroepen aan te trekken. De talrijke mogelijkheden die digitale printtechnologie biedt, zijn hierbij onontbeerlijk. “Canon is erg hard aan het groeien in de Professional Print Markt. Om de mogelijkheden van deze markt volledig te benutten, hebben we iemand als Jeroen hard nodig. Hij weet als geen ander hoe op directieniveau wordt nagedacht over investeringen en hoe je als print partner meerwaarde kan bieden aan je klant” aldus Martin Trampe, Managing Director van Canon Nederland.

Succesvolle strategie

Jeroen Kruisweg heeft jarenlange ervaring op het snijvlak van Marketing en Sales. Hij begon zijn loopbaan bij SunMicrosystems, stapte toen over naar BSO/Origin dat enige jaren later opging in Atos Origin. In 2007 trad hij aan als directeur Marketing B2B en Corporate Communicatie bij Canon Nederland. “Na een aantal mooie jaren in de marketing, was het voor mij hoog tijd om weer terug te keren naar de business. Het boeiende is dat in de professionele markt, de klant zo sterk betrokken is bij de producten van Canon”, vertelt Jeroen Kruisweg. “Meerwaarde bieden, dat is wat je in mijn optiek moet doen in de Professional Print branche. Niet zomaar een machine neerzetten, maar meedenken over hoe een grafisch ondernemer op nieuwe, innovatieve manieren zijn eigen klanten aan zich kan binden maar ook nieuwe klanten kan werven. Wij denken met onze klanten mee en begeleiden ze op weg naar winst. Dat is ook onze boodschap tijdens de Grafische Vakbeurs”.

Kruisweg bouwt voort op de koers die zijn voorganger Robin van Stroe heeft uitgezet. Met zijn team heeft hij Canon in de markt voor Professional Print definitief op de kaart gezet. “Ik heb het gevoel alsof ik trainer ben geworden van een topclub die net drie jaar op rij kampioen is geworden. Dan moet je niet opeens van alles willen veranderen, je moet er je eigen kwaliteiten aan toevoegen en daarmee het succes verder uitbouwen.”


Rate this post

Print Friendly